ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

تفاوت های بوفه و رستوران های آلا کارت در هتل ها چیست؟

بسیاری از هتل ها بری مسافران خود وعده های غذایی را به صورت های مختلف سرو می کنند کهدو نوع از این سروها بوفه و آلا کارت می باشدکه در این مقاله با تفاوت ها ونحوه سرو غذاها آشنا می شوید.

به گزارش توریسم اینترنشنال،اکثر اوقات در هتل ها شاهد دو نوع پذیرایی هستیم که یکی از این انواع بوفه و یکی دیگر رستوران آلا کارت است. در هر دو روش پذیرایی مهمان رستوران می تواند غذای خود را انتخاب کند. اما تفاوت هایی هم بین این دو روش پذیرایی وجود دارد. اگر شما هم اسم این دو روش پذیرایی به گوشتان خورده اما تفاوت اصلی آن ها را نمی دانید. در ادامه این مطلب همراه الی گشت باشید. در ادامه درباره منوی بوفه و منوی آلا کارت در هتل ها توضیحاتی ارائه شده است و درباره تفاوت ها و مزایای این دو روش پذیرایی هم بحث شده است.

بوفه به چه معنی است؟

تعریف کلی بوفه این است که غذا در یک جای عمومی روی یک میز بزرگ سرو شده و مهمانان می توانند خودشان برای سرو غذا به سر میز بروند. این روش بیشتر برای این استفاده می شود که تعداد پیش خدمت و خدمه های مسئول پذیرایی را به کمترین تعداد ممکن رساند. چرا که دیگر کسی مسئول سرو غذا برای مهمان ها نبوده و خود آن ها می توانند این کار را انجام دهند. از روش پذیرایی بوفه بیشتر در هتل ها، رویدادها و مراسم های شلوغ و بزرگ استفاده می شود. یک نام دیگر که برای بوفه استفاده می شود، روش پذیرایی سلف سرویس است.

مزایای بوفه

بیشتر افراد روش پذیرایی بوفه را ترجیح می دهند چون که در این روش پذیرایی می توانند با چشم های خودشان غذا را مشاهده کرده و هر چیزی که به نظرشان اشتها برانگیزتر بود را انتخاب کنند. وقتی مهمان ها می توانند غذا را مشاهده کنند، انتخاب از بین آن ها برایشان ساده تر بوده و حتی ممکن است بخواهند از بین پیش غذا، غذای اصلی و دسر چند نوع مختلف را انتخاب کنند. مزیت بوفه نسبت به آلا کارت برای رستوران دارها هم در کاهش تعداد خدمه جهت پذیرایی است.

آلا کارت به چه معنی است؟

آلا کارت یک عبارت فرانسوی است که ترجمه کلمه به کلمه آن می شود بر اساس منو. در این روش پذیرایی، رستوران تمامی غذاهای موجود خود را در یک برگه با نام منو نوشته و در اختیار مهمان ها قرار می دهد. مهمان های هتل می توانند با توجه به قیمت منو و سلیقه خود، هر تعداد غذایی که می خواهند سفارش بدهند. سپس غذا در آشپزخانه تهیه و تزئین شده و برای مهمان ها سرو می شود. در آخر مهمان ها هر غذایی که میل کرده باشند، باید همان اندازه پول غذا را پرداخت کنند.

مزایای آلا کارت

روش پذیرایی آلا کارت یک روش پذیرایی شیک و رسمی است. بیشتر مراسم های رسمی که نیاز به کلاس کاری بیشتری دارند از این روش استفاده می کنند. رستوران های لوکس و چند ستاره معمولا جزو رستوران آلا کارت بوده و تعداد زیادی خدمه برای سرو کردن غذا استخدام می کنند. با انتخاب یک رستوران آلا کارت، مهمان ها می توانند در یک محیط آرامش بخش غذای خود را نوش جان کنند. برای افراد درونگرا که دوست ندارند خودشان برای سرو غذا به سر میز بروند، روش پذیرایی آلا کارت بهترین گزینه است. توصیه می شود که قرارهای کاری مهم و رسمی حتما در چنین رستوران های انجام شوند.

رستوران آلا کارت - الی گشت

تفاوت بوفه با رستوران های آلا کارت

تا این بخش متوجه شدیم که تفاوت اصلی رستوران آلا کارت با روش پذیرایی بوفه یا سلف سرویس در نوع پذیرایی آن ها از مهمان هاست. در روش بوفه مهمان ها خودشان برای سرو غذا به سر میز خواهند رفت. در صورتی که برای سرو غذا در یک رستوران آلا کارت، خدمه هایی برای انجام این کار وجود دارند. اما یک سری تفاوت های کلیدی دیگر روش پذیرایی بوفه با آلا کارت وجود دارد که در ادامه توضیح داده شده است.

تفاوت در قیمت بوفه و رستوران آلا کارت

به طور معمول در روش پذیرایی بوفه یک ژتون تهیه شده و مهمان ها در ابتدا این ژتون را خریداری می کنند. یعنی یک هزینه ثابت از مهمان ها دریافت شده و سپس آن ها می توانند هر غذایی که می خواهند به هر میزانی که می خواهند میل کنند. پس از دریافت ژتون، دیگر هزینه ای اضافی برای غذا یا نوشیدنی از مهمان ها دریافت نمی شود. در یک رستوران آلا کارت، قیمت هر غذا جلوی آن نوشته شده است. مهمان ها هر تعداد و هر نوع غذایی که سفارش بدهند، با توجه به همان باید پول غذای خود را حساب کنند.

با این وجود نمی توان دقیقا گفت که کدام روش مقرون به صرفه است. اگر به یک رستوران آلا کارت گران قیمت بروید، باید برای یک نوع غذا پول زیادی پرداخت کنید. اما اگر به یک رستوران معمولی بروید، احتمالا هزینه غذای شما از پول ژتون کمتر خواهد شد. اما اگر می خواهید چند نوع غذای مختلف را امتحان کنید، روش پذیرایی بوفه بی شک برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. چرا که می توانید با یک ژتون، از تمامی غذاها کمی تست کنید.

تفاوت در کلاس پذیرایی بوفه و رستوران آلا کارت

همان طور که اشاره شد، فضای یکی رستوران آلا کارت نسبت به بوفه شیک تر و رسمی تر است. بی شک اگر یک قرار رسمی یا یک مهمانی مهم داشته باشید، آلا کارت انتخاب بسیار مناسب تری برای شما خواهد بود. چرا که خدمه رستوران های آلا کارت با دقت و ظرافت تزئین غذا را انجام داده و غذای شما را برای شما سرو خواهند کرد. اما محیط رستوران هایی که از روش پذیرایی بوفه یا سلف سرویس استفاده می کنند به طور معمول صمیمی تر و شلوغ تر بوده و رسمیت یک رستوران آلا کارت را ندارند. روش پذیرایی بوفه بیشتر برای عروسی ها، جشن های تولد و رویدادهای بزرگ و شلوغ پیشنهاد می شود.

تفاوت در تعداد پیش خدمت ها

روش پذیرایی بوفه می تواند روش پذیرایی بهتری برای رستوران ها باشد. چرا که در این رستوران ها تعداد پیش خدمت ها بسیار کمتر بوده و بیشتر اوقات توجه زیادی به دکوراسیون رستوران و چینش میزها نمی شود. اما در یک رستوران آلا کارت باید تعداد پیش خدمت ها به اندازه ای باشد که تمامی مشتری های رستوران در کمترین زمان ممکن غذای خود را دریافت کنند. علاوه بر آن، چون در رستوران آلا کارت توجه افراد بیشتر از غذا به محیط رستوران جلب می شود، دکوراسیون و نحوه چیدن میزها باید توسط یک طراح داخلی به خوبی و با ظرافت بررسی شده باشد. این موضوع خود یکی از دلایل گران تر بودن رستوران های آلا کارت است.

بوفه بهتر است یا آلا کارت؟

در نهایت باید گفت که انتخاب بین روش پذیرایی بوفه و رستوران آلا کارت کاملا به موقعیت شما بستگی خواهد داشت. همان طور که اشاره شد، رستوران آلا کارت رسمیت بیشتری داشته و مناسب قرارهای ملاقات رسمی، مهمانی های کاری و قرارهایی این چنینی است. در صورتی که بوفه فضایی صمیمی داشته و مناسب مراسم های عروسی، جشن تولد و رستوران هایی که خیلی جنبه رسمی ندارند است. برای پذیرایی از مهمان ها در مراسم های بزرگ، روش بوفه ترجیح داده می شود، چرا که تعداد پیش خدمت کمتری برای پذیرایی از مهمان ها لازم است.

بیشتر بخوانید:

۱۱ هتل برتر آنکارا از دیدگاه مسافران

معرفی برترین هتل های بدروم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *