ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

تقویت زیرساخت های گردشگری آذربایجان شرقی برای پذیرایی از مسافران

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در کنفرانس دیروز خود گفت:با توجه به افزایش سفرها به استان در روز های تابستانی باید زیرساخت های گردشگری لازم برای پذیرایی از مسافران فراهم شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،جبارعلی ذاکری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گفت: جلسات کمیته‌های دوازده‌گانه این ستاد در راستای برنامه‌ریزی ویژه برای تعطیلات نیمه دوم تابستان به صورت مرتب برگزار شده و گزارش خود را به ستاد ارائه کنند.

 وی با تأکید بر آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای هم‌وطنان در نیمه دوم تابستان، تشریح کرد: باید امکانات استان و همه دستگاه‌های مرتبط با امر سفر برای اجرای سفری ایمن و آسان برای هم‌وطنان مهیا بوده و به‌کارگیری شود.

 ذاکری با اشاره به وضعیت نامناسب برخی امکانات بین‌راهی نظیر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، گفت: نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی باید مستمر بوده و خدمات مطلوب به مسافران ارائه شود.

 وی گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان مختص ایام نوروز نیست و باید این ستاد در ایام تابستان نیز برای ارائه خدمات مطلوب به هم‌وطنان پای‌کار باشد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار  با اشاره به وضعیت آزادراه تبریز- زنجان، گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، برای نگهداری و ترمیم این آزادراه ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص‌ یافته که در حال پیگیری برای پرداخت آن هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از آمادگی تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری برای پذیرش گردشگران خبر داد و گفت: ظرف ۴۵ روز گذشته  تعداد کل بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری  استان به ۷۵۰ هزار نفر بازدید رسیده و میانگین درصد اشغال هتل‌ها در ایام تابستان نیز  بالای ۹۰ درصد است.

احمد حمزه زاده با اشاره به این که بازدید نظارتی و اکیپ هدایت مسافران و راهنمای گردشگران از خردادماه شروع شده افزود: وضعیت استقبال از مسافران تابستانی خوب است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، گفتنی است در این جلسه هماهنگی لازم برای ساماندهی و ارتقای خدمات سفرهای تابستانی صورت گرفت و اعضای حاضر به ارائه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و همچنین راهکارهای خود برای استقبال بهتر از مسافران تابستانی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *