ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تلاش برای فعال سازی پروازهای مستقیم ایلام-عراق

جذابیت های ایلام در حوزه های مختلف گردشگری برای مردم عراق موجب شده است تا اکنون مقامات استان ایلام در صدد فراهم سازی پرواز مستقیم ایلام عراق برآِیند. موضوعی که به واسطه اهیمت گردشگری سلامت ایلام برای عراقی ها می تواند، صنعت گردشگری در این استان را با رونق ویژه ای همراه سازد.

دبیر انجمن حرفه ای دفاتر گردشگری ایلام بر لزوم برقراری پرواز از فرودگاه ایلام به کشور عراق برای توسعه فعالیت های گردشگری تاکید کرد.

سمیه محمدی  با اشاره به حضور فم تور گردشگران عراقی در ایلام، اظهار کرد: هدف از برگزاری فم تور مدیران و فعالان گردشگری کشور عراق، شناساندن ظرفیت گردشگری استان بوده که خوشبختانه با برگزاری این فم تورها می توان استان را با توجه به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری به گردشگران عراقی معرفی کنیم.

وی گفت: برای گردشگری استان با وجود ظرفیت های بسیار موانع زیادی وجود دارد که همت مسئولان استانی و کشوری برای رونق و فعالیت هر چه بهتر آن می طلبد.

محمدی افزود: ایلام برای گردشگران عراقی همیشه به عنوان یک مسیر گذر بوده و توقف خاصی به دلیل اینکه ما بخوبی نتوانسته ایم ظرفیت ها را معرفی کنیم نداشته اند.

دبیر انجمن حرفه‌ای دفاتر گردشگری ایلام تصریح کرد: از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود ساماندهی مرز بین المللی مهران  برای تسهیل ورود بیماران، گردشگران و تورهای ورودی از عراق به ایران است که انتظار می‌رود مسئولان استان برای ساماندهی مرز بین المللی مهران همکاری و مساعدت داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت راه هوایی برای رونق گردشگری گفت: باید تمهیداتی در برقراری پروازهای بیشتر از فرودگاه ایلام به کشور عراق اندیشیده شود.

دبیر انجمن حرفه‌ای دفاتر گردشگری ایلام گفت: تداوم برگزاری این فم تورها زمینه یی برای فعالان گردشگری برای بیان مشکلات در خصوص مسائل اقتصادی و جذب گردشگر فراهم می کند تا با نگاه ویژه‌ای به مقوله گردشگری در استان پرداخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *