د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

تلاش ها برای ثبت روستای”بیشه” لرستان در یونسکو

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی لرستان گفت: روستای تاریخی بیشه علاوه بر قدمت زیادی که دارد دارای جاذبه های گردشگری زیادی است و پتانسیل ثبت جهانی را دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، عطا حسن‌پور امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: روستاهای زیادی از لرستان با دارابودن شاخصه‌های مهم و کم‌نظیر قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهان‌گردی را دارند.

وی اظهار کرد: برخی از روستاهای لرستان از جمله روستای «سنگ‌تراشان» خرم‌آباد، «دره‌تخت» ازنا، «ونایی» بروجرد، روستای و «چال‌فهره» الیگودرز روستاهایی هستند که علاوه بر روستای بیشه قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهان‌گردی را دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، ادامه داد: در سال جاری نیز از بین ۱۰۰ روستای کشور، روستای بیشه با شاخص‌های مهم از جمله آبشار، ایستگاه قطار، پل تاریخی، رودخانه و آئین‌های محلی، برای ثبت در فهرست جهانی جهان‌گردی (WTO) انتخاب و پرونده آن ارسال شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه آبان‌ماه امسال نتایج بررسی پرونده ۱۰ روستای کشور از جمله روستای «بیشه» که به سازمان جهانی جهانگردی معرفی شده اعلام خواهد شد، افزود: برای ثبت روستاها در فهرست جهانی جهانگردی پرونده کامل شاخصه‌های آن روستا از جمله جاذبه‌های تاریخی، آئینی، معیشتی و مذهبی در قالب یک پرونده از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تهیه و برای سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه روستای «بیشه» از پتانسیل‌های زیادی در این زمینه برای ثبت جهانی برخوردار است که این مهم می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری، به‌خصوص حضور گردشگران خارجی در لرستان بسیار تأثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *