د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

تنها راه رونق اقتصادی اصفهان توسعه گردشگری و اقتصاد دانش بنیان است

استاندار اصفهان در نشستی گفت: تنها راه رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی در استان، توسعه زیرساخت های گردشگری و اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سید رضا مرتضوی پیش از ظهر شنبه در قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان ضمن قدردانی از تلاش‌ها در میزبانی اصفهان از این جایزه بین‌المللی، اظهار داشت: زمینه‌ها و پیوست‌های متعددی برای رویداد جایزه مصطفی (ص) تعریف و فضاهای دانشجویی و دانشگاهی درگیر موضوعات این رویداد شدند.

وی ادامه داد: نشست با دانشمندان برتر جهان اسلام، شبکه‌سازی‌هایی که در امتداد این رویداد صورت گرفت اتفاقات نوین و قابل تقدیری بود.

استاندار اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان در برگزاری جایزه مصطفی (ص)، جشنواره فیلم کودک و نوجوان، المپیاد جهانی فیزیک و سایر رویدادهای ملی و بین‌المللی، بیان داشت: در مسیر آینده پیشرفت و آبادانی استان براساس مطالعات بسیار ۲ محور اساسی «گردشگری» و «اقتصاد دانش‌بنیان» براساس ظرفیت‌ها و شرایط استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای ادامه حیات اصفهان راهی جز توسعه گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان نداریم، ادامه داد: از سال‌های گذشته به دنبال این مهم بودیم که اصفهان بعنوان شاخص علم و فناوری کشور و جهان شناخته شود.

استاندار اصفهان عنوان کرد: تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان یکی از رویکردهای اصلی کشور است، در این راستا اصفهان می‌تواند خاستگاه اصلی و شایسته این مرجعیت باشد.

وی گفت: میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی بذرهایی هستند که در زمین حاصلخیز اصفهان کاشته می‌شوند تا به درخت تنومندی در جهان اسلام تبدیل شوند.

مرتضوی متذکر شد: بسیاری از هیأت‌های خارجی وقتی در اصفهان حضور می‌یابند دگرگون می‌شوند زیرا گفته‌ها در مورد ایران و اصفهان با تجربه واقعی آنها در فضا متفاوت است.

استاندار اصفهان بیان کرد: در وهله نخست نگاه این است که برگزاری چنین رویدادهایی بر نگاه راهبردی استان منطبق باشد و در آینده دستاوردهای قابل توجهی برای استان بدست بیاید.

وی افزود: جایزه مصطفی (ص) می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه استان در حوزه‌های مختلف گردشگری، علم و فناوری و … باشد، البته توسعه‌ای که بلند مدت و پایدار است.

رویداد فن‌نما به صورت سالانه در اصفهان برگزار شود

استاندار اصفهان در خصوص برگزاری نمایشگاه فن‌نما گفت: باتوجه به گزارش ارائه شده، در نمایشگاه فن‌نما از حیث تنوع و مشارکت حرکت مؤثر و خوبی شده که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان می‌طلبد نگاه جدی تری به برگزاری این چنین رویدادهایی داشته باشیم و این نگاه در سالهای آینده نیز تداوم داشته باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و سایر گروه‌ها از این رویدادها می‌تواند امیدآفرین باشد و از طرفی نیازهای روز کشور و استان شناخته و در جهت رفع آنها شرکت‌های دانش‌بنیان به شایستگی ورود کنند.

وی افزود: علاوه بر دعوت‌های عمومی برای حضور و بازدید از اینگونه رویدادها، بایستی دعوت‌های خاص از افراد، گروه‌ها و شرکت‌ها نیز انجام شود.

استاندار اصفهان تشریح کرد: در نمایشگاه فن‌نما و نمایشگاه‌های مشابه با در نظر گرفتن مخاطب هدف و سناریو نویسی کارشناسی شده، دعوت و همراه کردن مخاطب در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری رویداد در اصفهان برندسازی باشد و به صرف برگزاری اکتفا نشود، ظرفیت‌های که به واسطه این نمایشگاه در منطقه ایجاد می‌شود نیز مورد توجه قرار بگیرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پایدار شدن این رویداد می‌تواند به برندسازی و مرجعیت آن کمک کند، از این رو این نمایشگاه فن‌نما بعنوان یک رویداد شاخص و ثابت به صورت سالانه در اصفهان برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *