ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تکمیل صد درصدی ظرفیت هتل ها و اقامتگاه های استان فارس برای ایام نوروز ۱۴۰۱

ظرفیت تمامی اقامتگاه ها و هتل های استان فارس برای هفته نخست نوروز ۱۴۰۱ تکمیل شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در هفته نخست نوروز تمام اقامتگاه‌ها و هتل‌های استان به صورت ۱۰۰ درصد اشغال خواهد بود و این میزان از هفته دوم به ۷۰ یا ۸۰ درصد می‌رسد.

سید موید محسن‌نژاد شامگاه یکشنبه ۲۳ اسفند در جنع خبرنگاران بر لزوم فرهنگ‌سازی و خدمت به مردم تاکید کرد و از آمادگی اماکن تاریخی و فرهنگی برای میزبانی از گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

او با بیان اینکه راهنمایان گردشگری و همیاران میراث‌فرهنگی در اماکن تاریخی و فرهنگی استان مستقر می‌شوند، افزود: برای هماهنگی و تعامل بیشتر بین نیروهای مستقر در اماکن فرهنگی تاریخی، دوره‌های آموزشی برای راهنمایان گردشگری و همیاران میراث فرهنگی برگزار شده است.

محسن‌نژاد گفت: از یک‌ماه گذشته در قالب ستاد اجرایی سفر در قالب ۱۳ کمیته تخصصی و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار وظایف خاصی تعریف شده و هماهنگی‌های لازم برای نوروز سال جدید انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس با تصریح بر اینکه امسال پس از ۲ سال وقفه در بحث گردشگری شاهد حضور گردشگران در استان هستیم، افزود: در سال ۹۷ حدود ۲ میلیون نفر از اماکن گردشگری استان بازید داشتند و این عدد در نوروز ۱۴۰۰ با دستورالعمل هوشمند به ۱۷۰ هزار نفر رسید.

محسن‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فروش بلیت بازدید اماکن فرهنگی تاریخی به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، تابلو راهنمای خرید به شیوه الکترونیکی و همچنین ساعات بازدید در ورودی این اماکن در فارس نصب خواهد شد.

او از پیش بینی پارکینگ و اتوبوس برای مسافران و گردشگران برای دسترسی راحت‌تر به اماکن تاریخی خبر داد و اظهار کرد: شماره تلفن ۰۹۶۲۹ پاسخگوی گردشگران نوروزی است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس با اشاره به ۲۳ هزار تخت اقامتی با مجوز رسمی از میراث فرهنگی در سطح استان، بیان کرد: با توجه به حجم زیاد گردشگران، مسافران و زائرین قطعا پیش بینی به سمت کمپ‌های اسکان شهرداری، کلاس‌های مدارس و خانه‌های مسافر خواهد رفت.

او با شاره به نظارت کامل بهداشتی بر اماکن، ادامه داد: در حوزه اماکن تاریخی و فرهنگی افزایش بازدید را خواهیم داشت که در صورت استقبال شهروندان احتمال افزایش ساعت بازدید آرامگاه حافظیه شیراز نیز است.

محسن‌نژاد بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در هفته نخست نوروز تمام اقامتگاه‌ها و هتل‌های استان بصورت ۱۰۰ درصد اشغال و از هفته دوم به ۷۰ یا ۸۰ درصد می‌رسد البته بستگی به سفر گردشگران نیز دارد.

او با بیان اینکه برنامه‌های جدید، جذاب، مفرح و خاصی برای نوروز ۱۴۰۱ در این کلانشهر پیش‌بینی شده است که مهمترین آن آئین نوروزگاه است که با همکاری اداره ارشاد و بسیج هنرمندان برگزار می‌شود، گفت: ۴۶ تیم نظارتی ثابت در سطح استان داریم و از ظرفیت تشکل‌های گردشگری نیز استفاده می‌شود.همچنین ۱۴۰ راهنمای گردشگری در مراکز جاذبه‌ها مستقر خواهند شد.

محسن‌نژاد در پایان از برگزاری مانور مشترک نوروز به صورت سراسری از ۲۴ اسفندماه خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و حمایت از صنایع دستی و بازارچه‌ها ۲ بازارچه در محور زندیه و محلی دیگر برپا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *