ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

تکمیل ظرفیت اقامتگاه های مشکین شهر پس از حضور بی‌سابقه گردشگران

رئیس گردشگری و میراث فرهنگی مشکین‌شهر از هجوم بی‌سابقه گردشگران به این شهر خبر داد و گفت:ظرفیت تمامی مراکز اقامتی شهر تکمیل شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،شهرام محمدی روز یکشنبه اظهار کرد: ظرفیت‌های تمام مراکز اقامتی پذیرش مسافران از جمله آپارتمان‌ها ، هتل‌ها و خانه مسافرها پر شده و با هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان ، مدارس منطقه نیز در اختیار میهمانان و مسافران قرار گرفته و قرار است در صورت نیاز از ظرفیت ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی هم برای پذیرش مسافران استفاده شود.

وی افزود: سفر گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان به طور چشمگیری افزایش یافته و اماکن و تاسیسات گردشگری با تمام توان در حال خدمات رسانی به گردشگران هستند.

وی گفت: با توجه به تنوع جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان، بسته کاملی از جاذبه‌های باستانی، تاریخی، طبیعی و انسان ساخت آماده حضور گردشگران هستند.

وی حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در راستای رونق زیرساخت‌های گردشگری را ضروری دانست و تصریح کرد: با بهره‌برداری از چند طرح‌ در دست اجرا شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز تفریحی و سرگرمی، مجتمع‌های گردشگری، محوطه‌های گردشگری، واحدهای پذیرایی و غذاخوری‌های بین‌راهی، آب‌درمانی، واحدهای اقامتی، مناطق نمونه گردشگری و چند طرح‌ دیگر زمینه برای رونق صنعت گردشگری در منطقه بیش از پیش فراهم خواهد شد.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

ظرفیت تمام مراکز اقامتی مشگین‌شهر اشغال شد

محوطه باستانی شهر یئری در روستای پیرازمیان شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و به وسعت ۴۰۰ هکتار شامل ۲۸۰ سنگ‌افراشته به شکل انسان است.

مجموعه پل معلق مشگین‌شهر هم که به عنوان طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه شناخته می‌شود امکانات و تاسیسات مختلفی از قبیل پل معلق چوبی، زیپ‌لاین، پیست موتور سواری و شتر سواری و بازارچه دارد مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

ظرفیت تمام مراکز اقامتی مشگین‌شهر اشغال شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *