ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی راه یافت: “سلام به قطر ۲۰۲۲”

تیم ملی فوتبال ایران، امروز هفتم بهمن ماه با پیروزی یک بر صفر مقابل عراق، به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر راه یافت.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ تیم ملی ایران با ترکیب؛ امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی(کمال کامیابی‌نیا)، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس(میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی(کریم انصاری‌فرد) در مقابل تیم عراق با ترکیب؛ فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری(حسن عبدالکریم)، احمد فرحان(محمد جاهز)، بشار رسن(علی ابراهیم) و ایمن حسین(علا عباس) به میدان رفت.

در دقیقه ۴۸ پاس جهانبخش با اشتباه مدافع عراق همراه شد و توپ به مهدی طارمی رسید و این مهاجم توانست گل نخست بازی را به ارمغان آورد. با این گل تیم ایران توانست برای ششمین بار به جام جهانی فوتبال صعود کند.
تیم ملی فوتبال ایران پیش از این در جام‌جهانی ر دوره‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حضور داشت. این ششمین حضور تیم فوتبال ایران در بازی‌های جام جهانی خواهد بود.
دیدار بعدی تیم ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه مقابل امارات و در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

فیفا طرحی از بازیکنان قدیمی ایران ساخته که از صعود ایران به جام جهانی خوشحال هستند. این عکس نمادهایی چون توپ پلاستیکی، سماور و چای، آجیل و تنقلات، یوز ایرانی، فرش، صنایع دستی و اقلام مختلفی را نشان می دهد که نمادهای ایران هستند.

ایران چهاردهمین تیم صعود کننده به جام جهانی ۲۰۲۲ لقب گرفت و باید خودش را برای این رقابت ها آماده کند.

تصویر جالب فیفا بعد از صعود ایران به جام جهانی

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *