پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

ثبت مجموعه آرامگاه شیخ احمد جامی در فهرست میراث جهان اسلام

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی خبر از ثبت مجموعه آرامگاه شیح احمد جامی در فهرست میراث جهان اسلام داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سیدجواد موسوی  گفت: این مجموعه که در شهرستان تربت جام قرار دارد در سال ۱۳۱۰ با شماره ۱۷۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و هم اکنون نیز در فهرست موقت ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته است.

وی افزود: این مجموعه شامل مقبره شیخ احمد، گنبد خانه، مسجد کرمانی، گنبد سفید، مسجد عتیق، مدرسه جلال الدین فیروزشاهی، مسجد جامع نو، آب انبار و مسجد زیرزمینی است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو (ICESCO) سازمانی تخصصی است که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی (OIC) فعالیت می‌کند و در زمینه‌های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی و به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه دفتر مرکزی این سازمان در شهر رباط کشور مراکش قرار دارد گفت: آیسسکو برای شناسایی، معرفی و حفاظت بهتر میراث جهان اسلام چند سالی است که در حال تدوین فهرستی از آثار شاخص فرهنگی و تاریخی جهان اسلام است.

موسوی افزود: این فهرست اختصاص به جهان اسلام داشته و غیر از فهرست میراث جهانی یونسکو است.

مجموعه تاریخی و فرهنگی آرامگاه شیخ احمد جام در شهرستان تربت جام و ۱۶۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *