ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

ثبت ملی ۵ اثر تاریخی فرهنگی استان کرمان

پنج اثر تاریخی فرهنگی واقع در استان کرمان در فهرست آثار ملی قرار گرفت. این آثار شامل جام منقوش مطوط‌آباد، جام لبه واریخته مطوط‌آباد، کاسه لبه واریخته مطوط‌آباد و گردنبند زرین گورستان سلطنتی قلعه کوچک شهرستان جیرفت و همچنین قبرپوش مزار شاه نعمت‌الله‌ولی ماهان می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ثبت پنج اثر تاریخی–فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

فریدون فعالی گفت: این آثار که شامل جام منقوش مطوط‌آباد، جام لبه واریخته مطوط‌آباد، کاسه لبه واریخته مطوط‌آباد و گردنبند زرین گورستان سلطنتی قلعه کوچک شهرستان جیرفت و همچنین قبرپوش مزار شاه نعمت‌الله‌ولی ماهان می‌شود براساس تصویب اعضای شورای ثبت آثار منقول فرهنگی و تاریخی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: قدمت این آثار به ترتیب به هزاره چهارم پیش از میلاد، هزاره سوم پیش از میلاد و قاجاریه باز می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: آثار مذکور از ارزش بالایی برخوردار هستند و این اداره‌کل در تلاش است آثار تاریخی-فرهنگی شهرستان‌های مختلف استان را که دارای شرایط لازم هستند را در فهرست آثار ملی قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *