س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳
جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا در سال۲۰۲۰

ایتالیا بیشترین تعداد مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در دنیا دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،این کشور از دریاچه ها، کوه ها و خط ساحلی چشم‌نوازی تشکیل می شود و جاذبه های طبیعی بسیار برجسته‌ای درون آن می درخشد. شما می توانید به راحتی یک برنامه سفر خاص الهام گرفته از علایق تان، برنامه ریزی کنید.

چرا سفر به ایتالیا برای بیشتر جهانگردان جذاب است؟

کشور ایتالیا شهرهای بزرگ هنری مانند روم، ونیز، فلورانس و … را درون خود گنجانده است و شهرت جهانی دارند. قرن هاست که بازدیدکنندگان برای مشاهده هنرهای عالی و بناهای تاریخی به این کشور مراجعه می کنند.

علاوه بر این سواحل زیبا، دریاچه ها و کوه ها از نظر ظاهرس بسیار چشم نواز هستند و اصلا عجیب نیست که این کشور به عنوان یکی از زیباترین و خاص ترین کشورهای گردشگری شناخته شود و سالانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگر خارجی از این کشور بازدید می کنند.

اگر تصمیم به سفر یا مهاجرت به ایتالیا را دارید، بهتر است برای دریافت مدارک لازم به دارالترجمه ایتالیایی مراجعه کنید.

از جاذبه های گردشگری ایتالیا چه می دانید؟

ایتالیا کشوری که نیاز به معرفی ندارد، زیرا به عنوان کشوری چند وجهی و متنوع در جهان شناخته می شود. سرزمین های ایتالیا افق های مجذوب کننده ای دارد و بدون شک ارزشش را دارد برای یک بار هم شده در زندگی وارد این کشور شوید.

هر مسافری هنگام ورود به ایتالیا به مناظر طبیعی آن خیره می شود؛ طوری که بارها و بارها دلش می خواهد دوباره سفر هیجان انگیز خود را تمدید کند.

به بیانی دیگر، ایتالیا خانه جواهرات مختلفی است که به راحتی قدرت تخیل هر مسافری را زنده می کند و وجود شهرهای زیبا افتخاری بزرگ برای این کشور است.

۱۰ نمونه از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا

اگرچه مناظر دیدنی بسیاری وجود دارد، اما تهیه بهترین لیست برای تجربه سفری به یاد ماندنی کار آسانی نیست. با این حال، در ادامه با بهترین جاذب های گردشگری ایتالیا آشنا می شوید:

ساحل امالفی

ساحل آمالفی یکی از زیباترین و رویایی ترین مکان های تفریحی ایتالیاست که توسط ۱۳ شهر ساحلی پوشانده شده. کنار ساحل نیز مسیر خیره کننده ای قرار گرفته که رانندگی در کنار آن هر فردی را وسوسه می کند. آب و هوای مدیترانه ای این منطقه نیز به جذابیت آن افزوده است که اقامت در فصل گرم و زمستان های ملایم آن بی شک به یکی از سفرهای لذت بخش عمرتان تبدیل می شود.

سیسیل

سیسیل یکی از جزیره های دیدنی ایتالیاست که از سبک معماری خاص برخوردار می باشد و به عنوان جزیره ای آمیخته با هنر شعر و موسیقی شناخته می شود. این جزیره درخشان از جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر تشکیل شده که گذر از آن آرزو بسیاری از گردشگران جهان است. موقعیت مکانی این جزیره، جنوب شبه جزیره ایتالیا واقع در مرکز دریای مدیترانه است که با تنگه ای به نام مسینا از شبه جزیره ها جدا می شود.

ناپل

ناپل به عنوان سومین شهر بزرگ ایتالیا شناخته می شود که از جاذبه های گوناگون تاریخی تشکیل می شود. این شهر به دلیل موقعیت مکانی منحصربه‌فرد واقع شده در کوهپایه ها و رشته کوه ها زیبایی خاصی دارد و به دلیل قرار گرفتن در دریای مدیترانه مناظر زیبایی از این شهر به چشم می خورد. آب و هوا آن نیز در فصل زمستان معتدل و بارانی و در فصل تابستان کاملا گرم و خشک است.

میلان

شهر میلان ایتالیا با نام دیگر پایتخت در جهان شناخته می شود و به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای مهاجرتی این کشور به حساب می آید. زندگی در این شهر آرزوی بزرگ خیلی از افراد علاقه‌مند به تحصیل و مدرن است که از مراکز تجاری مالی و صنعتی بسیاری تشکیل می شود.

کسانی که تمایل به ادامه تحصیل در این شهر یا کشور ایتالیا را دارند، باید ترجمه مدارک تحصیلی خود را تهیه کنید. تنها از این راه، امکان برقراری ارتباط و اثبات مدارک وجود دارد.

 ونیز

مطمئنا شهر ونیز را با پوسترهای جذاب و دیدنی می شناسید. هیچ جای جهان و کشور ایتالیا مشابه شهر ونیز طراحی نشده است و این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین و در عین حال مدرن ترین شهرهای ایتالیایی به حساب می آید.

امروزه ونیز به عنوان عجایب هفتگانه دنیا شناخته می شود و گردشگران زیادی سالانه به آن سفر می کنند، زیرا درست وسط تالاب ساخته شده و قدمت آن به قرن پنجم  پس از میلاد بر میگردد.

 سینکو تره

سینکو تره از دیگر جاذبه های گردشگری کشور ایتالیا است که چند روستا تشکیل می شود و به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین و خاص ترین مکان های تفریحی به حساب می آید.

این مکان گردشگری با نام های دیگر چینکو تره و چینکوئه تره نیز شناخته می شود که خانه های آن با رنگ های مختلف و شاد طراحی شده و اگر از آن گذر کنید بی تردید از ساحل صخره ای و مسیرهای پیچ در پیچ آن شگفت زده می شوید.

توسکانی

 توسکانی یکی از چشم اندازهای زیبا ایتالیاست که همانند بهشت می درخشد و طبیعتی بکر را درون خود گنجانده است. این منطقه از تپه های سرسبز و خاص پوشانده شده و در کنار آن، خانه ها و کلیساهای مختلفی درون شهرهای مختلف این منطقه مشاهده می کنید. گنبدهای کلیسا که در افق نماست است هر فردی را محسور می کند و لذتی متفاوت درون دلش نقش می بندد.

پمپئی

شهر پمپئی شهری امپراتوری است که در نزدیکی خلیج ناپل قرار دارد. این شهر در سال ۷۹ میلادی با فوران کردن آتشفشان مدفون شد و بقای باقیمانده آن بسیاری از گردشگران را به سمت این شهر جذب کرده است. اگر گذری به پمپئی بزنید، با مشاهده معماری های رومی تصویری از زندگی مردم آن دوران برایتان تداعی می شود و نقاشی های روی دیوار خانه ها جذابیت و قدمت آن را نشان می دهد.

رم

رم اولین و مهم ترین مقصد گردشگران ایتالیایی و حتی اروپاست که امپراطوری رم را به راحتی می توانید در موزه های بزرگ و مجلل این شهر از نزدیک لمس کنید. هم صحبتی با مردمان خونگرم رم نیز فرهنگ غنی ایتالیایی را به نمایش می گذارد و گذر از خیابان ها و کلیساهای باشکوه و رفتن به رستوران های مختلف آرزوی هر گردشگری است.

ناحیه دریاچه ای ایتالیا

حضور نواحی دریاچه ای در کشور ایتالیا از گذشته های دور بسیاری از توریست ها را برای دیدن و گشت و گذار دعوت کرده است که امروزه هنوز هم محبوبیت خود را دارد و طبیعت بکر و رویایی آن برای تجربه سفریی آرامش بخش بهترین است.

تصور کنید روی تپه یا سخره ها ایستاده اید به طبیعت زیاد و دریا مدیترانه ای مشاهده می کند، جزیره هایی که با دریاچه های بزرگ و کوچک آمیخته شده اند، چشم اندازهای خاصی را به تصویر می کشاند.

آغاز دوباره پروژه ناتمام ایتالیا در مناطق باستانی افغانستان

محدودیت در صدور ویزای ایتالیا برای ایرانیان

ضعف گردشگریحلال در ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *