پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
بناهای تاریخی اصفهان

جاسازکردن مواد مخدر در بنا‌های تاریخی استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان موضوع جاساز کردن مواد مخدر در بنا‌های تاریخی استان اصفهان را رد کرده و این موضوع را غیرممکن خواند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علیرضا ایزدی با رد موضوع جاسازکردن مواد مخدر در بنا‌های تاریخی استان اصفهان، گفت: این موضوع در بازدید اخیر وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از پل تاریخی خواجو توسط یکی از شهروندان شهر اصفهان مطرح شد، در صورتی‌که این ادعای شهروند عزیز صحت ندارد.

او می گوید:  هر روز از تمامی بنا‌های تاریخی استان اصفهان به‌ویژه پل تاریخی خواجو توسط مأموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی بازدید می شود ضمن اینکه حجم بازید و عبور و مرور شهروندان از بنا‌های تاریخی بسیار زیاد است و فرد توزیع‌کننده به دلیل ازدحام جمعیت فرصتی برای جاساز کردن مواد در بنا یا سازه تاریخی ندارد.

به گفته او کافی است به آمار کشفیات و برخورد نیروی انتظامی استان اصفهان با توزیع‌کنندگان مواد مخدر توجه شود، در این آمار اشاره‌ای به‌جا ساز کردن مواد در بنا‌های تاریخی نشده است.

ایزدی گفت: ممکن است فرد توزیع‌کننده مواد در محدوده بنای تاریخی اقدام به فروش کند، اما موردی از جاساز کردن مواد مخدر و کشف آن در بنا‌های تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان می‌گوید: از مردم و رسانه‌های استان تقاضا دارم به این ادعای بی‌اساس که تاکنون موردی از آن اثبات نشده است، توجه نکنند، زیرا اداره کل میراث فرهنگی در کنار نیروی انتظامی از انجام این کار در بنا‌های تاریخی ممانعت می‌کند.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن شامل میدان امام، عمارت باستانی چهل‌ستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع و سه قنات به ثبت جهانی رسیده است.

همچنین این استان، عنوان دومین شهر جهانی صنایع‌دستی را دارد. از ۶۰۲ رشته صنایع‌دستی شناسایی‌شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید:

تخریب بافت های تاریخی کاشان با ساخت و سازهای غیرمجاز

هنرمند سمیرمی موفق به دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *