ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳
سیم کارت ترکیه

جزئیات تهیه سیم کارت در ترکیه

برای اینکه در سفرهای خارجی برای برقراری ارتباط به مشکل برنخوریم باید با راه های ارتباطی با خارج از آن کشور آشنا شویم .

به گزارش توریسم اینترنشنال، خرید سیم کارت در ترکیه چگونه است؟ آیا شما هم به دنبال خرید یک سیم‌ کارت ترکیه‌ای هستید اما نمی‌دانید کدام اپراتورها جز بهترین‌ها هستند؟ انواع سیم‌ کارت در ترکیه را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید برای خرید سیم‌ کارت‌های مختلف در ترکیه چه مواردی را باید در نظر گرفته و از کجا آن‌ها را تهیه کنید؟ از هزینه‌های خرید سیم‌ کارت در ترکیه تا انواع بسته‌های متنوع اینترنتی و هزینه‌ این بسته‌های اینترنتی خبر دارید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

حتما همین که پای خود را در فرودگاه‌های بین‌المللی بگذارید، با باجه‌های سیم‌ کارت فروشی که مملو از صف انتظار توریست و گردشگران برای خرید سیم‌ کارت است، روبه‌رو شدید. ممکن است درحالی‌که به یک تابلوی اینترنت و وای‌فای رایگان نگاه می‌کنید و خیالتان از بابت وای‌فای هتلی که رزرو کردید، راحت است؛ با خودتان تصور کنید پس چه ضرورتی دارد که یک سیم‌ کارت تهیه کنم؟

درست است اینترنت‌های رایگان ناجی سفرهای خارجی هستند؛ اما بیش از حد هم نباید روی آن‌ها حساب باز کرد. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و هنوز مطمئن نیستید که چرا خرید سیم‌ کارت در ترکیه می‌تواند امری مهم باشد، اینجاست که راهنمای خرید سیم‌ کارت در ترکیه به کارتان می‌آید. با الی گشت همراه باشید تا علاوه بر آشنایی شما با الزام خرید سیم‌ کارت ترکیه‌ای، راهنمای خرید سیم‌ کارت در ترکیه را هم برای شما بگوییم تا در سفر خود برای خرید سیم‌ کارت با مشکلی مواجه نشوید.

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه - الی گشت

چرا خرید سیم کارت در ترکیه‌ لازم است؟

همان‌طور که اشاره کردیم ممکن است با خود تصور کنید که با وجود اینترنت رایگان در نقاط مختلف «چرا خرید سیم‌ کارت در ترکیه‌ لازم است؟» آن هم وقتی که می‌توانید با هزینه‌های رومینگ و تماس‌های بین‌المللی که اکثرا گران‌قیمت هستند، کار خود را راه بیندازید. پس در پاسخ به سوال چرا خرید سیم‌ کارت ترکیه‌ای لازم است، به شما می‌گوییم که ارتباط با اینترنت‌های رایگان در همه‌ی محیط‌ها امکان‌پذیر نیست.

در شهرهایی مثل استانبول و آنتالیا هم برای استفاده از این اینترنت رایگان، باید یک کد تایید بر روی گوشی همراه خود دریافت کنید. همچنین با خروج از شهر استانبول و سفر به شهرها و جاذبه‌های گردشگری مثل پاموکاله، کاپادوکیه و بسیاری دیگر، دسترسی به اینترنت رایگان دشوار خواهد شد. مخصوصا اگر سفر شما طولانی باشد و نیاز به انجام کارهایی خاص مثل کارهای بانکی، مسیریابی و ترجمه آنلاین داشته باشید، نیاز به خرید سیم‌ کارت در ترکیه را دارید.

با خرید سیم‌ کارت در ترکیه نه‌تنها داده‌های زیادی برای استفاده در کل کشور دریافت می‌کنید، بلکه این سیم‌ کارت و خط ترکیه‌ای برای رزرو مواردی مانند اتوبوس، محل اقامت و تورها کارایی بسیار مهمی دارد.

چرا خرید سیم کارت در ترکیه‌ لازم اس - الی گشت

انواع سیم کارت در ترکیه

کشور ترکیه هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر انواع سیم‌ کارت ترکی را در اختیار مردم قرار می‌دهد. انواع سیم‌ کارت در ترکیه را می‌توان به سه دسته‌ی سیم‌ کارت اعتباری، سیم‌ کارت توریستی و سیم‌ کارت دائمی تقسیم کرد. اولین دسته از انواع سیم‌ کارت در ترکیه که به آن می‌پردازیم، سیم‌ کارت‌های دائمی هستند که اطلاعات کامل آن را باهم بررسی می‌کنیم.

۱. سیم کارت دائمی

خرید سیم‌ کارت دائمی در ترکیه به افرادی توصیه می‌شود که مدت ‌زمان زیادی در ترکیه اقامت دارند و دیگر گردشگر یا توریست محسوب نمی‌شوند. هزینه این سیم‌ کارت‌ها مانند سیم‌ کارت‌های دائمی ایران با قبض محاسبه می‌شود و مالیات هزینه‌های آن هم از شما دریافت خواهند کرد. تمام اپراتورهای سیم‌ کارت در ترکیه سیم‌ کارت دائمی دارند و حداقل قرارداد آن‌ها معمولا یک‌ساله است. البته بهتر است بدانید اگر مدت اقامت شما بیش از ۴ ماه است باید برای رجیستر گوشی خود هم اقدام کنید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که اپراتور ترک تلکام تنها اپراتوری است که سیم‌ کارت دائمی به گردشگران می‌فروشد.

خرید سیم کارت دائم - الی گشت

۲. سیم کارت اعتباری

اگر مدت زمان اقامت شما در ترکیه کوتاه است، مثلا قصد دارید حداقل یک هفته، ۱۰ روز یا یک ماه در ترکیه اقامت داشته باشید، خرید سیم‌ کارت اعتباری در ترکیه را به شما توصیه می‌کنیم. خرید سیم‌ کارت در ترکیه آن هم ازنوع اعتباری مقرون‌به‌صرفه‌تر از سیم‌ کارت‌های دائمی است. هزینه خرید سیم‌ کارت اعتباری در ترکیه حدود بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ لیر است. همچنین اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید یکی از این سیم‌ کارت‌ها را در برخی جشنواره‌های ویژه با قیمت بسیار کم‌تری خریداری کنید. درصورتی‌که کارت اقامت خود را دریافت کنید پس از آن می‌توانید این سیم‌ کارت را به سیم‌ کارت دائمی خود تبدیل کنید.

خرید سیم کارت موقت - الی گشت

۳. سیم کارت توریستی

اغلب افرادی که به کشور ترکیه سفر می‌کنند گردشگر هستند و مدت زمان کوتاهی در این کشور اقامت دارند. در رابطه با خرید سیم کارت در ترکیه سیم‌ کارت توریستی بهترین گزینه برای این افراد است. در واقع این سیم‌ کارت جز سیم‌ کارت‌های اعتباری محسوب شده و توسط اپراتورهای بزرگ سیم‌ کارت به فروش می‌رسد. این اپراتورها بسته‌های مختلفی که برای مصرف گردشگران مناسب است را طراحی کرده و به فروش می‌رسانند. اعتبار سیم‌ کارت توریستی برای گردشگران حداکثر تا ۳ ماه است و پس از گذشت ۳ ماه این خط یک‌طرفه شده و در نهایت بعد از ۶ ماه اعتبار خود را به‌صورت کامل از دست می‌دهد.

بهترین اپراتورهای بزرگ در ترکیه

در ترکیه سه کمپانی اپراتور جهت ارائه خدمات سیم‌ کارت وجود دارد که به‌عنوان بهترین اپراتورهای بزرگ در ترکیه شناخته می‌شوند. آنچه که لازم است برای خرید سیم‌ کارت در ترکیه به آن توجه کنید: «آنتن‌دهی، خدمات‌رسانی و هزینه مناسب با شرایط شما» است. بهترین اپراتورهای بزرگ در ترکیه شامل سه شرکت زیر هستند:

  • ترکسل (Turkcell)
  • وودافون (Vodafone)
  • ترک تلکام

۱. ترکسل

ترکسل یکی از بهترین اپراتورها در ترکیه است، زیرا بهترین پوشش اینترنتی و بهترین خدمات سیم‌ کارت را به مشتریان خود عرضه می‌کند و بسیار ارزان است. در واقع می‌توان گفت ترکسل ارزان‌ترین سیم‌ کارت‌ها را در ترکیه دارد. تمامی طرح‌های سیم‌ کارت در ترکیه برای دوره‌ی ۳۰ روزه است. اما اگر زودتر از سی روز قصد بازگشت به ایران را داشته باشید، نمی‌توانید از تمام مزایای هدیه‌ی سیم‌ کارت استفاده کنید. خدمات ترکسل برای ۲۰ گیگابایت داده همراه با تماس‌ها حدود ۲۲۰ لیر است. البته قیمت‌ها بسته به مکان خرید سیم‌ کارت هم می‌تواند متغیر و متفاوت باشد.

 ترکسل - الی گشت

بسته‌ های ویژه ترکسل

برای آشنایی بیشتر با این اپراتور و بسته‌های ویژه ترکسل، برخی از این بسته‌ها و نحوه‌ی فعال‌سازی بسته‌های ویژه ترکسل را در ادامه آوردیم تا بتوانید بهترین سیم‌ کارت و بسته مورد نظر خود را در ترکیه خریداری کنید.

بسته‌ی استقبال از توریست – ۲۰ گیگابایت

  • داده‌ها: شامل ۲۰ گیگابایت به همراه ارسال پیام در BiP و WhatsApp به‌صورت نامحدود
  • تماس: شامل ۲۰۰ دقیقه برای برقراری تماس‌های داخلی و بین‌المللی
  • اعتبار: مدت اعتبار این بسته ۳۰ روز است.

بسته‌های اینترنتی ترکسل

  • طرح شماره ۱: شامل ۱ گیگابایت با اعتبار ۷ روزه و داده‌ی ۱ گیگابایت است. کد فعال‌سازی این طرح HAFTALIK 1GB است.
  • طرح شماره ۲: شامل ۱ گیگابایت با اعتبار ۳۰ روزه و داده‌ی ۱ گیگابایتی است. کد فعال‌سازی این طرح YENI 1GB است.
  • طرح شماره ۳: شامل ۲ گیگابایت همراه با داده ۲ گیگابایتی و اعتبار ۳۰ روزه است. کد فعال‌سازی این طرح YENI 2GB است.
  • طرح شماره ۴: شامل ۴ گیگابایت همراه با داده ۴ گیگابایتی و اعتبار ۳۰ روزه است. کد فعال‌سازی این طرح YENI 4GB است.
  • طرح شماره ۵: شامل ۶ گیگابایت همراه با داده ۶ گیگابایتی و اعتبار ۳۰ روزه است. کد فعال‌سازی این طرح YENI 6GB است.
  • طرح شماره ۶: شامل ۸ گیگابایت همراه با داده ۸ گیگابایتی و اعتبار ۳۰ روزه است. کد فعال‌سازی این طرح YENI 8GB است.

برای فعال‌کردن هرکدام از این بسته‌های ویژه ترکسل، کافی است کد فعال‌سازی بسته مورد نظر را به شماره ۲۲۲۲ ارسال کرده و با ارسال EVET به همین شماره پروسه فعال‌سازی خود را تایید کنید. اگر می‌خواهید بسته‌ی دیتا را غیرفعال کنید،  نام طرح دیتا را + IPTAL به شماره ۲۲۲۲ ارسال کنید.سیم کارت ترکسل - الی گشت

۲. وودافون

وودافون دومین شکرت اپراتور شناخته شده در ترکیه است. این شرکت چند ملیتی بریتانیایی بوده و خدمات خود را در آسیا، آفریقا، اروپا و اقیانوسیه هم ارائه می‌دهد. سیم‌ کارت وودافون تقریبا به‌خوبی سیم‌ کارت ترکسل است. شما با داشتن این سیم‌ کارت در مکان‌های توریستی ترکیه هیچ مشکلی نخواهید داشت. اما اگر قصد دارید از شهر خارج شوید، بهتر است سیم‌ کارت ترکسل را خریداری کنید. قیمت خرید سیم‌ کارت در ترکیه به نام وودافون از سیم‌ کارت به نام ترکسل کمی بیشتر و گران‌تر است. کم‌ترین قیمت یک سیم‌ کارت ۲۰ گیگابایتی وودافون چیزی در حدود ۲۵۰ لیر بوده که این قیمت هم با توجه به مکان خریداری شده یا مناطق توریستی، ممکن است متفاوت باشد.

وودافون - الی گشت

بسته توریستی وودافون

برای آشنایی بیشتر با این اپراتور و بسته‌ توریستی وودافون، برخی از این بسته‌ها و نحوه‌ی فعال‌سازی بسته‌ توریستی وودافون را در ادامه آوردیم تا بتوانید بهترین بسته مورد نظر خود را در ترکیه خریداری کنید.

خط تعطیلات (سیم‌ کارت توریستی) – ۱۰ گیگابایت

  • داده‌ها: شامل ۱۰ گیگابایت
  • تماس: شامل تماس‌های محلی و تماس‌های بین‌المللی است. تماس‌های محلی ۳۰۰ دقیقه و تماس‌های بین‌المللی ۳۰ دقیقه
  • اعتبار: ۹۰ روز

چنانچه از حجم اینترنت بسته‌ی خود استفاده کردید و حجم شما تمام شد، می‌توانید یکی از این دو بسته را خریداری کنید. بسته‌ی اول ۶ گیگابایتی با اعتبار ۱ ماه با کد فعال‌سازی  ABONE 1AY6GB بوده و بسته‌ی دوم ۱۲ گیگابایت با اعتبار ۳ماهه و کد فعال‌سازی ABONE 3AY12GB قابل خریداری است.

برای فعال‌کردن هرکدام از این بسته‌ها، کد مورد نظر خود را به شماره ۳۶۳۶ ارسال کنید.

بسته ‌های اینترنتی وودافون

اگر تنها نگرانی و دغدغه‌ی شما حجم بسته‌های اینترنتی بوده و فقط به اینترنت علاقه دارید، بسته‌های اینترنتی وودافون با حجم و اعتبار های متنوع قابل‌دسترس هستند که در ادامه این بسته‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. بسته‌های اینترنتی وودافون شامل موارد زیر می باشد:

  • دیتا پک ۱: شامل ۱۵۰ مگابایت با اعتبار ۲۴ ساعت و کد فعال‌سازی pkkokijij است. قیمت این بسته ۲ لیر معادل ۰.۳۶ دلار است.
  • دیتا پک ۲: این بسته شامل ۲۵۰ مگابایت با اعتبار ۷ روز و کد فعال‌سازی ABONE H250MB است. قیمت این بسته ۵ لیر معادل ۰.۹۱ دلار است.
  • دیتا پک ۳: این بسته شامل ۵۰۰ مگابایت با اعتبار ۷ روز و کد فعال‌سازی HAFTALIK 500 است. هزینه‌ی این بسته ۷ لیر معادل ۱.۲۷ دلار است.
  • دیتا پک ۴: شامل ۱ گیگابایت با اعتبار ۷ روز و کد فعال‌سازی ۱ GB HAFTALIK با قیمت ۱۰ لیر که معادل ۱.۸۲ دلار است.
  • دیتا پک ۵: شامل ۲۵۰ مگابایت با اعتبار ۳۰ روز و کد فعال‌سازی ABONE DEVAM 250 MB است.
  • دیتا پک ۶: شامل ۵۰۰ مگابایت با اعتبار ۳۰ روز و کد فعال‌سازی ABONE DEVAM 500 MB با قیمت ۱۶ لیر که معادل ۲.۹۱ دلار است.
  • دیتا پک ۷: این بسته شامل ۱ گیگابایت ۳۰ روزه است. کد فعال‌سازی آن ABONE DEVAM 1GB است.
  • دیتا پک ۸: شامل ۲ گیگابایت با اعتبار ۳۰ روز و کد فعال‌سازی ABONE DEVAM 2GB با قیمت ۳۰ لیر که معادل ۵.۴۶ دلار است.
  • دیتا پک ۹: این بسته شامل ۴ گیگابایت ۳۰ روزه بوده و کد فعال‌سازی آن ABONE DEVAM 4GB است.

فعال‌کردن بسته‌های وودافون

برای فعال‌کردن هرکدام از این بسته‌های وودافون، کافی است این کدها را به شماره ۳۶۳۶ ارسال کنید. اگر قصد دارید که موجودی داده‌های خود را چک و بررسی کنید، باید همان کد فعال‌سازی خود را بنویسید و قسمت ABONE را به SORGU تغییر دهید و به همان شماره ارسال کنید.

سیم کارت وودافون - الی گشت

۳. ترک تلکام

سومین شرکت ترک تلکام بوده که یک شرکت مخابراتی دولتی سابق ترکیه است. اگر بخواهیم ترک تلکام را از نظر پوشش و آنتن‌دهی با ترکسل و وودافون مقایسه کنیم، صادقانه باید بگوییم که کمبودهایی دارد. خدمات ترک تلکام برای سفرهای توریستی تا زمانی که در مکان‌های برتر و پررفت‌وآمد ترکیه حضور دارید مناسب است. اگر از این مکان‌ها خارج شوید، به‌کلی سیم‌ کارت خود را فراموش کنید! از نظر قیمت و هزینه خرید سیم‌ کارت ترک تلکام، با سیم‌ کارت وودافون تقریبا برابر است.

 ترک تلکام - الی گشت

خرید سیم کارت در ترکیه

حالا که با انواع سیم‌ کارت در ترکیه، اپراتورها و  بسته‌های اینترنتی آن آشنا شدیم، تنها مسئله باقی‌مانده، خرید سیم‌ کارت در ترکیه است. شما از همان لحظه‌ای که وارد فرودگاه ترکیه می‌شوید، این امکان را دارید تا از باجه‌های خرید سیم‌ کارت در ترکیه، سیم‌ کارت مورد نظر خود را خریداری کنید. این سریع‌ترین روش ممکن است که البته معایبی هم دارد. معمولا خرید از فرودگاه‌ها نسبت به دیگر مکان‌ها گران‌تر است. این موضوع در خصوص خرید سیم‌ کارت در ترکیه هم صدق می‌کند. همچنین اگر سیم‌ کارت شما به مشکلی برخورد باید دوباره این مسیر طولانی را تا فرودگاه برای رفع مشکل خود طی کنید. اگر قصد دارید سیم‌ کارت خود را در داخل شهر تهیه کنید، می‌توانید به نمایندگی‌ها و مراکز شهر سر بزنید. معمولا در اطراف هر جاذبه‌ی گردشگری یا مراکز خرید، تابلوهای نمایندگی این اپراتورها به چشم می‌خورند.

خرید سیم کارت - الی گشت

نتیجه‌گیری راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

الی گشت در این مقاله با ارائه اطلاعاتی مفید و جامع در مورد ضرورت خرید سیم‌ کارت در ترکیه، اپراتورهای سیم‌ کارت در ترکیه، هزینه‌های آن و بسته‌های متداول ارائه شده، به صورت کامل شما را با این مورد مهم آشنا کرد تا در سفرتان به این کشور مشکلی از بابت سیم کارت نداشته باشید. به کمک این اطلاعات در سفر خود به کشور زیبای ترکیه می‌توانید بهترین سیم‌ کارت خود را از نظر پوشش و آنتن‌دهی و خدمات‌رسانی و هزینه مورد نظر خود خریداری کرده و از امکانات و دسترسی به اینترنت حتی در مکان‌هایی که اینترنت رایگان وجود ندارد، بهره‌مند شوید.

سوالات متداول راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

۱. مدارک لازم برای خرید سیم‌ کارت در ترکیه چیست؟

برای خرید سیم‌ کارت تنها به مدارکی مثل پاسپورت یا کارت شناسایی نیاز دارید. پس از پرکردن چند فرم و پرداخت هزینه، سیم‌ کارت به شما تحویل داده می‌شود.

۲. معایب اینترنت رایگان در ترکیه چیست؟

اینترنت‌های رایگان که در اکثر نقاط توریستی ترکیه قابل‌دسترس هستند، ممکن است سرعت بسیار پایینی داشته باشند. همچنین با خارج شدن از این مکان‌ها اینترنت رایگان در دسترس نیست و شما امکان رزرو اتوبوس یا تورهای خود را نخواهید داشت.

۳. آیا امکان خرید آنلاین سیم‌ کارت در ترکیه وجود دارد؟

متاسفانه امکان خرید آنلاین سیم‌ کارت ترکیه از سایت رسمی اپراتورهای آن‌ها برای گردشگران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

معرفی هتل های ارزان قیمت در وان ترکیه

با قوانین رانندگی در ترکیه آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *