ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

جزیاتی از سیم کارت مخصوص گردشگران خارجی در ایران

با وجود محدودیت های اینترنتی در کشورمان بازار سیمکارت های بدون فیلتر مخصوص توریست های خارجی در کشورمان داغ شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال ؛به‌ تازگی خبری مبنی بر طراحی سیم کارت مخصوص توریست ها در ایران از سمت وزارت اطلاعات منتشر شده است تا گردشگران بتوانند بدون هیچ مشکلی از نرم‌افزارهای فیلترشده از قبیل تلگرام، واتساپ و اینستاگرام استفاده کنند.

اطلاعات زیادی در خصوص ویژگی‌های این نوع سیم‌کارت در دسترس نیست، اما با توجه به محدودیت‌های زیادی که برای استفاده از دو پلتفرم اینستاگرام و واتساپ وجود دارد، قصد دارند برای گردشگران خارجی سیم‌کارت‌های خاصی طراحی کنند تا بتوانند در طول مدت در ایران به‌شکل بهتری از فضای مجازی استفاده کنند.

طبق اخبار منتشر شده ۸۵ درصد از گردشگران خارجی به‌دلیل عدم استفاده از برنامه‌های محدودشده در ایران از سفر به ایران منصرف شده‌اند، این خبر در آذر ماه سال ۱۴۰۱ از سمت رئیس جامعه هتل‌داران منتشرشده است. البته رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز این آمار را تا ۹۰ درصد تخمین زده است.

سیم کارت مخصوص توریست ها در ایران - الی گشت

اینترنت سیم کارت مخصوص توریست ها در ایران

از طرفی این‌طور به‌نظر می‌رسد که اینترنت سیم کارت مخصوص توریست ها در ایران در دسته‌بندی جداگانه‌ای با یک سطح دسترسی متفاوت در دسترس گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. همچنین پیرو این اخبار، اعلام شده بود که قرار است اینترنت بدون فیلتر در دسترس اساتید دانشگاه نیز قرار قرار بگیرد.

کارشناسان به این نوع از اینترنت، اینترنت طبقاتی می‌گویند. این در حالی است که وزیر ارتباطات بارها اعلام کرده است که این نام‌گذاری صحیح نیست و سازوکاری صورت می‌گیرد تا همه اقشار جامعه بتوانند متناسب با نیاز خود از اینترنت به‌بهترین نحوه ممکن بهره ببرند.

پس از اعلام وزیر ارتباطات در این خصوص، کاربران زیادی در فضای مجازی از این موضوع انتقاد کرده‌اند. با این وجود، هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص ویژگی‌های این نوع سیم کارت و حتی نحوه دریافت آن برای توریست‌ها اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

سیم‌کارت ویژه گردشگران خارجی،سیاستی تبعیض آمیز

وزیر گردشگری:به گردشگران خارجی سیم کارت بدون فیلتر داده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *