س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

“جزیره قشم” میزبان توریست های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در موضع گیری از میزبانی جزیره قشم از توریست های جام جهانی فوتبالِ ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

به گزازش توریسم اینترنشنال؛ سعید محمد در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم اظهار کرد: نقض قوانین و اعمال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های یک شبه و غیرکارشناسی موجب ایجاد برخی موانع در مسیر تولید در این مناطق شده است.

وی بازگشت مزیت‌های مناطق آزاد در استفاده از قانون بخشودگی ۲۰ ساله ضروری دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مناطق آزاد از شمول قانون مالیات بر عایدی سرمایه خارج شده اند و پیگیر اعمال معافیت مالیات بر حقوق و مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق هستیم.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برخی دستورالعمل‌های غیرکارشناسی، بخشنامه‌ها و قوانین موجب فرار سرمایه و کوچ سرمایه گذاران به سایر کشورهای منطقه می‌شود.

محمد افزود: در حال حاضر در مناطق آزاد ارس، اروند و چابهار با مصوبه شورای تأمین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده متوقف شده و پیگیر این موضوع در استان هرمزگان برای مناطق آزاد قشم و کیش نیز هستیم.

وی با اشاره مشکلات ایجاد شده در خصوص اخذ مالیات سال‌های ۹۰ تا ۹۴ در مناطق آزاد کشور، افزود: پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، افزایش پلکانی پایه‌های مالیاتی در مناطق آزاد برای فعالان اقتصادی می‌باشد و پیگیر آن هستیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشکل دوگانگی مدیریت را یکی از مشکلات دیرینه منطقه آزاد قشم دانست و اظهار کرد: حکمرانی و مدیریت باید در مناطق آزاد زیر نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد باشد و فعالیت غیر از این خلاف قانون است.

محمد افزود: شخص آیت الله رئیسی، ریاست جمهور تاکید بر اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور دارند و با اجرای این قانون مشکل دوگانگی مدیریت در منطقه آزاد قشم برطرف خواهد شد.

وی در ادامه صنعت گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های درآمدزا در منطقه آزاد قشم را نیازمند توجه ویژه دانست و ادامه داد: موضوعاتی مانند توریست درمانی، علمی و ورزشی و برگزاری رویدادهای متنوع متناسب با فرهنگ ساکنان جزیره باید با برنامه ریزی دقیق در دستور کار قرار بگیرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: هم‌اکنون سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده تا در بین مناطق آزاد داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس تردد کنند.

مشاور رئیس جمهور، ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و تعامل برای استفاده از جزایر ایرانی در رویداد ورزشی قطر را موقعیتی خاص خواند و تصریح کرد: هم‌اکنون سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده تا در بین مناطق آزاد داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس تردد کنند.

محمد، بانکرینگ را فرصتی ارزشمند خواند و تاکید کرد: با ایجاد ظرفیت گردشگری و خدمات رفاهی و ایرلاین در منطقه سلخ می‌توان حوزه گردشگری بانگرینگ را رونق داد.

وی با اشاره به پیگیری موضوع ایجاد یک خط هوایی ویژه مناطق آزاد در کشور، گفت: مذاکراتی با سازمان صدا و سیمای کشور با هدف ایجاد شبکه تلویزیونی مخصوص مناطق آزاد صورت گرفته و پیگیر این موضوع هستیم.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *