ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

جنگل های نمک آبرود در دام آتش افتادند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران از وقوع آتشسوزی در جنگل های “جیسا” نمک آبرود و اعزام نیرو های امدادی به این منطقه خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران افزود : این آتش سوزی عصر امروز رخ داد و به محض دریافت گزارش مردمی، گروه های یگان حفاظت منابع طبیعی، افراد کوهنورد و طبیعت گرد و بومی های منطقه به محل وقوع اعزام و هم اکنون در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی با بیان این که امکان برآورد دقیق وسعت آتش سوزی و نوع گونه های حادثه دیده در زمان مهار آتش ممکن نیست، بیان کرد: علاوه بر نیروهای یاد شده، ساعتی پیش گروه تازه نفسی از ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی راهی منطقه آتش سوزی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی شماری از درختان خشکیده هم آتش گرفت که نیروهای منابع طبیعی و مردمی در حال خاموش کردن آن هستند.

گفتنی است بر پایه گزارش اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران (منطقه نوشهر) در هفته گذشته سه فقره آتش سوزی در این خطه شمالی حادث شد و در مجموع حدود ۲.۵ هکتار از عرصه های جنگلی سوخت.

مازندران با ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر صیانت می شود.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران مستقر در نوشهر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *