ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

حال خوب گردشگری کرمانشاه در ایام نوروز

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون، ۴۶۶ هزار گردشگر به استان سفر کردند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، داریوش فرمانی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همه تمهیدات لازم برای استقبال و ارائه خدمات به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است و تمامی دستگاه‌های مرتبط مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، پلیس راه و… در حوزه‌های گردشگری، اسکان، امنیت، اطلاع‌رسانی پای کار آمده‌اند تا سفر نوروزی خاطره‌انگیزی را برای مسافران رقم بزنیم.

فرمانی بیان کرد: برای نوروز امسال ظرفیت اسکان ۲۰ هزار نفر را فراهم کرده‌ایم که حدود ۵ هزار نفر آن ظرفیت اسکان رسمی است.

وی ادامه داد: مدارس برای اسکان نوروزی آماده شده‌اند که در بعضی از روزهای تعطیل ظرفیت به صورت کامل تکمیل شده است و تا روز گذشته یک هزار و ۴۷۶ خانواده معادل ۶ هزار و ۷۰۱ نفر اسکان یافته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ۲۴ اسفند تا پایان روز گذشته ۵۵ هزار و ۶۱۶ گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند، افزود: باتوجه به اینکه ظرفیت مراکز اقامتی رسمی استان تکمیل شده از شهرهای مکمل برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می‌شود.

فرمانی تصریح کرد: طاق‌بستان، بیستون، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و… از جمله اماکن گردشگری هستند که بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند و تاکنون بیش از ۴۶۶ هزار نفر از اماکن تاریخی استان بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۴ بازارچه در شهرهای مختلف استان کرمانشاه راه‌اندازی شده‌اند تا بتوانند صنایع دستی ویژه و منحصر به فرد استان را به گردشگران عرضه کنند و باید بدانیم فروش صنایع دستی موجب رونق اقتصادی در استان کرمانشاه خواهد شد.

فرمانی افزود: به منظور اطلاع‌رسانی به میهمانان نوروزی و آشنایی آنها با جاذبه‌های گردشگری استان با ورود هرکدام از آنها به کرمانشاه یک پیامک حاوی آدرس سامانه کرمانشاه‌گشت برای آنها ارسال می‌شود که در این سامانه می‌توانند تمام اطلاعات لازم رادر خصوص جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *