ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

حریق جنگل های ارسباران مهار شد

جنگل های ارسباران در منطقه اوغلی خداآفرین در اثر بی احتیاطی گردشگران دچار آتش سوزی شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با اشاره به آتش سوزی روز گذشته جنگل‌های ارسباران در منطقه اوغلی خداآفرین، گفت: آتش در جنگل‌های منطقه مهار و عملیات اطفاء حریق و لکه گیری با تلاش پنج گروه ۳۵ نفری از نیروی‌های اداره کل منابع طبیعی، نیرو‌های بسیجی، مردم محلی و نیرو‌های سایر ادارات و ارگان‌ها در ۲ مرحله انجام شد.

آقای سیروس داودی با بیان اینکه علت این آتش سوزی بی احتیاطی از سوی گردشگران بوده است، افزود: این حادثه در سطح حدود ۱۰ هکتار از منطقه «اوغلی» شهرستان خداآفرین روی داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان آتش سوزی در درختچه زار‌ها و مراتع این منطقه روی داده بود و آتش سوزی در جنگل کمتر بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تلاش می‌شود از طریق پایگاه کلاله با استفاده از بالگرد از رودخانه ارس آبگیری انجام و در محل حادثه خالی شود.

وی از گردشگران خواست در سفر به مناطق جنگلی، مراتع و درختچه زار‌ها تا حد امکان از روشن کردن آتش خودداری و در غیر اینصورت از خاموش کردن آتش و ته سیگار‌های خود اطمینان حاصل کنند.

جنگل‌های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز اهمیت فراوان دارد.

بیشتر بخوانید :

تکذیب خبر تخریب فضای تاریخی محدوده مقبره الشعرا

طاق‌های راسته صادقیه بازار جهانی تبریز مرمت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *