ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال گردشگران خارجی در بیت امام

حضور گردشگران فرانسوی در بیت امام راحل

عده ای از گردشگران فرانسوی با حضور در بیت امام راحل در خمین از آنجا دیدن کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مدیر مؤسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در خمین در حاشیه بازدید این گردشگران گفت: این کاروان متشکل از ۱۵ گردشگر فرانسوی است.

حجت الاسلام سید محمد جواد رضوی افزود: گردشگران فرانسوی با ورود به شهر خمین از بیت و زادگاه امام (ره) بازدید و با قسمت‌های مختلف آن آشنا شدند.

وی ادامه داد: اقلام فرهنگی شامل زندگینامه امام راحل و برخی اطلاعات فرهنگی در قالب بروشور و لوح فشرده در اختیار این گردشگران قرار گرفت.

بیت تاریخی امام (ره) عمارتی چهار هسته‌ای است که چهار حیاط دارد، اما برخلاف معماری سنتی ایرانی، هیچکدام از حیاط‌ها نقش مرکزی ندارد.

جلوخان‌های این بنا که بخش وسیعی است به صورت فرورفتگی در کنار مسیر و در جلوی درب اصلی قرار دارد و درب اصلی این خانه در پیش خان قرار دارد و این درب دو لنگه است و هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته قطور طولی است.

بعد از عبور از ورودی که در پیش اطاق قرار دارد، فضایی سربسته به نام هشتی وجود دارد که یک هشت ضلعی کامل است و بعد از هشت ضلعی نیز راهروی طویل و کم عرض قرار گرفته که مانع ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت می شود.

وجود چند انبار، اصطبل و آشپزخانه از دیگر اجزا و فضاهای کارکردی این عمارت محسوب می‌شود.

بیت تاریخی امام خمینی (ره) در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در ۲۰۰ سال پیش ساخته شده و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

بیشتر بخوانید:

درآمد میلیاردی ایران از ورود گردشگران خارجی

راه اندازی استارتاپ دلیل ایران برای اسکان گردشگران خارجی در کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *