ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

حمایت از مهارت‌ آموختگان صنایع‌دستی و گردشگری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمناناعلام کرد : با انعقاد تفاهمنامه ای از مهارت‌ آموختگان صنایع‌دستی و گردشگری به طور ویژه حمایت خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان صبح امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، شناسایی مشاغل موجود و آینده‌پژوهی مشاغل در بخش صنایع‌دستی و گردشگری را از اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه و پس از نیازسنجی و برنامه‌ریزی، دوره‌های آموزشی منطبق با استانداردهای بین‌المللی برای کارجویان و شاغلان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان از تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی این حوزه با استفاده از ظرفیت استادکاران و متخصصان خبر داد و افزود: ساماندهی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی بر اساس استانداردهای آموزشی یکپارچه و با استفاده از روش آموزشی مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار صورت خواهد پذیرفت.

شاهچراغ، ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی به کارجویان و نیز صدور مجوز جهت تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان واجد شرایط فعال در عرصه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی را از دیگر تعهدات این اداره کل برشمرد.

امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز انعقاد این تفاهم‌نامه را گامی مؤثر در ارتقای توانمندی و افزایش بهره‌وری فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: گردآوری آمار و اطلاعات و نیازهای آموزشی شاغلان و کارجویان این حوزه ازجمله برنامه‌های اصلی در راستای اجرای این تفاهم‌نامه است.

وی با تأکید بر انجام اقدامات حمایتی از مهارت‌آموختگان یادآور شد: حمایت از عرضه محصولات تولیدی مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای از طریق بازارچه‌های محلی، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها و نیز ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه تولید و بازاریابی با استفاده از ظرفیت اساتید و متخصصان دو دستگاه، ازجمله برنامه‌های این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، فنی و حرفه‌ای را در به‌کارگیری شیوه‌های نوین مهارت‌آموزی موفق دانست و افزود: به‌منظور اثربخشی آموزش‌ها، همکاری لازم را با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در اجرای دوره‌های آموزشی با روش‌های مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و آموزش دوگانه با بهره‌گیری از کارگاه‌های فعال تولید صنایع‌دستی و ارائه خدمات گردشگری به عمل خواهیم آورد.

بیشتر بخوانید:

۱۳ میلیون دلار صادرات یکساله آذربایجان غربی در صنایع دستی

برپایی دوره‌های آموزشی رایگان حصیربافی برای کودکان و ناشنوایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *