پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

حمایت منطقه آزاد اروند از ترویج مشاغل خانگی مرتبط با صنایع دستی

مشاغل خانگی در آبادان و خرمشهر در حمایت از زنان کارآفرین و توانا در زمینه ترویج هنرهای دستی و بومی مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر ترویج هنرهای سنتی و بومی گفت: مشاغل خانگی در آبادان و خرمشهر و به ویژه بانوان کارآفرین مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند قدرت اله طمیمیان، در حاشیه افتتاح کارگاه حصیربافی در شهر اروندکنار از توابع آبادان بیان کرد:سهم بانوان در توسعه مشاغل خانگی بسیار اثرگذار است و راه‌اندای این گونه کارگاه‌های محلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: ترویج هنرهای سنتی و بومی ب ویژه توسط بانوان کارآفرین، نقش بسیار مطلوبی در رشد و توسعه اقتصاد پایدار به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار دارد.

طمیمیان، ترویج و توسعه صنعت حصیربافی را به عنوان یک هنر بومی و اصیل مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این کارگاه با ایجاد اشتغال مستقیم برای چهار نفر و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم از بانوان اروندکنار، گام مهمی در توانمند سازی بانوان این منطقه برداشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند پس از بازدید از این کارگاه تنوع محصولات تولیدی را از جمله امتیازات آن دانست و افزود: زنان شاغل در این کارگاه با تولید محصولات متنوعی نظیر زیرانداز، سفره، سبد، جارو، و جاگلدانی توانسته‌اند سفارش‌های زیادی از دیگر شهرستان‌ها دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *