ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خاص ترین هتل در دل کویر خاورمیانه

هتل هابیتاس العلا عربستان هتلی بسیار زیبا در دل کویر عربستان می باشدکه گردشگران بسیاری از آن به عنوان جاذبه گردشگری یاد می کنند

به گزارش توریسم اینترنشنال،هتل هابیتاس العلا یکی از خاص‌ترین هتل‌های پنج ستاره کشور عربستان سعودی و جهان است که چند سالی از شروع فعالیت آن می‌گذرد، این هتل با شکوه با معماری خاصی که دارد نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده و گردشگران بسیاری صرفا برای اقامت در این هتل به کشور عربستان سفر می‌کنند. این اقامتگاه دقیقا در میانه صحرا عربستان در مکانی که تا چشم کار می‌کند شن‌های روان است، فعالیت خود را آغاز کرده و معماری واحدهای اقامتی این هتل صحرایی شباهت زیادی به چادرهای بادیه نشینان دارد. بسیاری از ثروتمندان کشور عربستان برای فرار از زندگی شهری و استراحت در فضایی دنج برای اقامت به این هتل می‌آیند.

هتل هابیتاس العلا در دل کویر

هتل هابیتاس العلا در دل کویر قرار دارد، جایی که تا کیلومترها آن طرف‌تر هیچ شهر و یا آبادی نیست، هتل هابیتاس در مکانی واقع شده که قدمت تاریخی دارد. نخلستان‌ها و مسیرهایی که به این هتل پنج ستاره منتهی می‌شوند در قلب یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری در کشور عربستان سعودی قرار گرفته است. اقامت در این هتل پنج ستاره برای گردشگرانی که به ماجراجویی علاقه دارند و به دنبال کشف مکان‌های شگفت انگیز هستند، بسیار جذاب و رویایی خواهد بود. هتل هابیتاس العلا علاوه بر امکانات رفاهی لوکس و مدرنی که در خود جای داده، مکان جذابی برای تماشای آثار هنری است.

این هتل پنج ستاره در واقع یک منطقه گردشگری می‌باشد و هدف از تاسیس آن توسعه صنعت توریست در کشور عربستان سعودی است، دولت عربستان برای معرفی زندگی مردم بادیه نشین عرب و تاریخ این کشور اقدام به تاسیس چنین هتلی کرده تا گردشگران از سرتاسر جهان را به خود جذب کند. در ادامه بخش‌های مختلف این هتل مجلل را به شما معرفی خواهیم کرد.

هتل هابیتاس العلا در دل کویر - الی گشت

معماری ویژه هتل هابیتاس العلا

این هتل مجلل در سال‌های اخیر به یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر کشور عربستان تبدیل شده است، معماری ویژه هتل هابیتاس العلا کاملا منحصر به فرد می‌باشد. واحدهای اقامتی این هتل به سبک سنتی کشور عربستان طراحی شده و شباهت زیادی به معماری خانه‌های سنتی خاورمیانه دارد. در ساخت بخش‌های مختلف این هتل به خصوص اتاق‌ها از مصالحی با جنس مواد طبیعی همچون سنگ‌های معدنی و چوب‌های طبیعی استفاده کرده‌اند که همین موضوع باعث شده این هتل لوکس در دل طبیعت کاملا جا بگیرد. رنگ قالب در اکثر بخش‌های این هتل قرمز، سفید و قهوه‌ای است، در طول مدت زمان ساخت این هتل تیم سازنده نهایت تلاش خود را کرده که هیچ منبع طبیعی طی فرآیند ساخت آسیب نبیند.

در هنگام ساخت این هتل همچنین توجه بسیار زیادی به محیط زیست و طبیعت منطقه شده و همه تلاش خود را کرده‌اند تا محیط اطراف کاملا بکر بماند. در طراحی اتاق‌های هتل هابیتاس العلا دو بخش برای استراحت مسافران تعبیه شده، یک بخش به صورت اتاقکی چوبی با پنجره‌های تمام قد که مجهز به تخت خواب برای استراحت مسافران است و بخش دیگر در مقابل هر اتاقک با چادرهایی از جنس چادر سیاه بادیه نشینان که با پشتی‌های نرم و راحت تجهیز شده و میهمانان هتل برای تماشا طبیعت منطقه می‌توانند به آنها تکیه دهند و از سکوت شب در دل کویر لذت ببرند. اتاق‌های این هتل به صورت پلاژهای ساحلی با فاصله چند متری از هم طراحی شده و در محوطه وسیع این هتل پنج ستاره پراکنده است.

معماری ویژه هتل هابیتاس العلا - الی گشت

هتل هابیتاس العلا در کنار صخره‌های ماسه سنگی

هتل هابیتاس العلا در کنار صخره‌های ماسه سنگی واقع شده، چشم انداز اغلب اتاق‌های این هتل پنج ستاره مشرف به این صخره‌ها است و مسافران هر صبح می‌توانند روز خود را با تماشای طلوع خورشید از پشت این صخره‌ها آغاز کنند. فقط مهمانان هتل هابیتاس العلا و کسانی برای گردش به این شهرک گردشگری آمده باشند اجازه ورود به محوطه و عکاسی از مناظر اطراف را دارند. محوطه اطراف هتل هابیتاس العلا به سبک سنتی عربی طراحی شده و همه چیز در محوطه این هتل پنج ستاره یادآور زندگی مردم بومی عربستان سعودی است. در بدو ورود به این هتل مراسم‌های بومی مردم بادیه نشین برای مسافران اجرا می‌شود و میهمانان ارجمند این هتل با استقبال بسیار گرمی و صمیمی راهی اتاق‌های محل اقامتشان شده و برای گردش در دل کویر عربستان خود را آماده می‌کنند.

امکانات تفریحی هتل هابیتاس العلا

از دوچرخه سواری در کوهستان گرفته تا تماشای ستاره‌ها و شتر سواری جز تفریحاتی است که شما با اقامت در هتل هابیتاس العلا می‌توانید آنها را تجربه کنید. برای مسافرانی که برنامه ورزشی خود را در طول سفر هم ادامه می‌دهند در این هتل یک سالن ورزشی مجهز فراهم شده تا میهمانان به تناسب اندام خود در سفر هم رسیدگی نمایند. در هتل هابیتاس العلا انواع امکانات تفریحی برای سلیقه‌های مختلف فراهم شده که از جمله آنها می‌توان به تنیس روی میز، اجاره دوچرخه، خدمات ماساژ، زمین تنیس و اینترنت پرسرعت اشاره کرد که جز امکانات تفریحی و ورزشی این هتل پنج ستاره محسوب می‌شود. در این هتل مجلل که با امکانات درجه یک طراحی شده هم چیز برای یک اقامت رویایی در دل کویر مهیا می‌باشد.

امکانات تفریحی هتل هابیتاس العلا - الی گشت

شاید باور این موضوع برای بسیاری از گردشگران دشوار باشد ولی در بخشی از این هتل استخر مجهز و بزرگی دقیقا در کنار صخره‌های ماسه‌ای طراحی شده تا مسافران این هتل در طول مدت اقامت در این مجموعه بتوانند از امکانات این استخر برای آب تنی استفاده کنند. اغلب مسافران کشور عربستان به دلیل آب و هوای گرم و شرجی این کشور تمایل دارند از امکانات و تفریحات آبی در زمان سفر به به این منطقه بهره مند شوند. استخر روباز این هتل لوکس یکی دیگر از امکانات تفریحی هتل هابیتاس العلا است که دور تا دور آن صندلی‌های مخصوص برای آفتاب گرفتن چیده شده و مسافران پس از شنا در این استخر عریض و طویل می‌توانند زیر آفتاب کویر دراز بکشند و لحظات جذابی را سپری کنند.

رستوران تاما (Tama) در هتل هابیتاس العلا

رستوران تاما (Tama) در هتل هابیتاس العلا در مدت محدود فعالیتش توانسته شهرت بسیار زیادی پیدا کند، فضای خاص این رستوران یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رستوران است. شما در زمان میل کردن غذا در این رستوران می‌توانید از تماشا طبیعت اطراف لذت ببرید و طعم غذاهای لذیذ عربی را در فضایی دنج و دلچسب بچشید. در این رستوران انواع غذاهای عربی، غذاهای سنتی خاورمیانه و غذاهای بین المللی توسط یکی از بهترین سرآشپزهای بین المللی سرو می‌شود. چیدمان میزها و فضای داخلی این رستوران همچون سایر بخش‌های هتل به صورت کاملا سنتی انجام گرفته و همه چیز به سبک مردم بادیه نشین عربستان طراحی شده است.

مواد اولیه در این رستوران به صورت ارگانیک تهیه می‌شود و طعم ترشی جات و ادویه‌ها را به صورت محسوس در تمامی غذاهای این رستوران می‌توان حس کرد. در منو این رستوران در هتل هابیتاس العلا ترکیبی از غذاهای اروپایی و خاورمیانه‌ای با تمرکز بر مواد اولیه محلی ارائه شده است. این رستوران در هر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام از میهمانان هتل با انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی‌های میزبانی می‌کند.

رستوران تاما - الی گشت

هزینه اقامت در اتاق های هتل هابیتاس العلا

اقامت در هتل هابیتاس العلا به دلیل موقعیت مکانی منحصر به فرد و خدمات متنوع این هتل می‌تواند تجربه‌ای جذابی برای مسافرانی باشد که برای تفریح و استراحت به این منطقه گردشگری در کشور عربستان سعودی سفر کرده‌اند. این هتل پنج ستاره با انواع امکانات و خدمات توانسته میزبان خوبی برای مسافران این منطقه در دل کویر باشد. اقامت منحصربه‌فرد، استراحت و آرامش، تفریح و سرگرمی همه به صورت یکجا در این هتل باشکوه برای مسافران فراهم شده‌ است، هزینه اقامت در اتاق های هتل هابیتاس العلا هم جز سوالات پرتکرار در مورد این هتل پنج ستاره می‌باشد.

با توجه به کیفیت خدمات و امکانات موجود در این هتل پنج ستاره لوکس و مجلل، هزینه اقامت در آن هم به همین اندازه بالا است، هتل در مجموع ۳۰ واحد برای اقامت مسافران دارد که میهمانان برای اقامت در این واحدها باید از قبل رزرو خود را انجام دهند، زیرا اتاق‌های این هتل منحصر به فرد در اغلب روزهای سال پر است. پایه قیمت اتاق‌های این هتل به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله آنها می‌توان به تاریخ رزرو، برنامه‌های ویژه هتل در هر فصل و عوامل مختلف دیگر اشاره کرد. جهت آگاهی از قیمت رزرو واحدهای اقامتی این هتل می‌توانید به سایت هتل هابیتاس العلا مراجعه کنید و یا از آژانس‌های گردشگری بین المللی درخواست رزرو اتاق‌‌های این هتل را برای تاریخ سفر خود داشته باشید.

اتاق های هتل هابیتاس العلا - الی گشت

موقعیت مکانی هتل هابیتاس العلا

خانه مدائن صالح اولین میراث جهانی یونسکو می‌باشد که در کشور عربستان سعودی به ثبت رسیده است. این منطقه پر از خرابه‌های باستانی، مزارع خرما، صخره‌های شگفت انگیز و چشم انداز بیابانی باورنکردنی شبیه به وادی روم اردن می‌باشد. موقعیت مکانی هتل هابیتاس العلا دقیقا در مجاورت این منطقه باستانی در صحرا عربستان است، مکانی به دور از زندگی مدرن شهری در سکوت مطلق که برای استراحت بسیار ایده آل می‌باشد.

هتل هابیتاس العلا در واقع در دل شهرک گردشگری العلا ساخته شده است، تمامی بخش‌های این منطقه را به صورت ویژه برای معرفی آثار هنری و فرهنگ مردم عربستان طراحی کرده‌اند تا میهمانان هتل از نزدیک با آداب و رسوم سنتی مردم این کشور آشنا شوند. هتل هابیتاس العلا عربستان سعودی در سال ۲۰۲۱ علی رغم همه‌گیری جهانی کرونا، پذیرای بیش از ۱۴۶هزار بازدیدکننده بوده است که این موضوع بدون شک نشان دهنده جذابیت این هتل پنج ستاره برای مسافران و توریست‌های خارجی می‌باشد.

سوالات متداول درباره هتل هابیتاس العلا

۱. هزینه اقامت در هتل هابیتاس العلا چقدر است؟

قیمت‌های هتل هابیتاس العلا با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود، زمان سفر گردشگران، بسته‌های ویژه سفر که توسط مدیریت هتل طراحی شده و مواردی از این دست به صورت مستقیم روی هزینه اقامت مسافران در هتل هابیتاس العلا تاثیر می‌گذارد. برای مشاهده قیمت‌ها می‌توانید به سایت این هتل مراجعه کنید و تاریخ سفر خود را وارد نمایید تا قیمت‌ها به شما نمایش داده شود.

۲. چه نوع اتاقی را می توانم در هتل هابیتاس العلا رزرو کنم؟

گزینه های اتاق در هتل هابیتاس العلا محدود است، این هتل فقط ۳۰ واحد اقامتی شبیه به ویلا برای اقامت میهمانان دارد.

۳. صاحب هتل هابیتاس العلا کیست؟

الیور ریپلی یکی از بزرگترین و معروفترین کارآفرینان جهان که مدیریت مجموعه‌های بسیاری را به عهده دارد، در سال ۲۰۱۷ هتل هابیتاس العلا را افتتاح کرده است. الیور ریپلی بنیانگذار و مدیرعامل این هتل پنج ستاره می‌باشد.

۴. بنیانگذاران هتل هابیتاس العلا چه کسانی هستند؟

الیور ریپلی در سال ۲۰۱۴ به همراه چند نفر دیگر کار ساخت هتل هابیتاس العلا را در قلب کویر عربستان آغاز کرد، این افراد در کشورهای دیگری همچون آمریکا هم هتل‌های مشابهی را پیش از تاسیس کرده‌اند و در واقع این اولین تجربه آنها در هتلداری نیست.

۵. هتل هابیتاس العلا چند ستاره است؟

هتل هابیتاس العلا یکی مجموعه ۵ ستاره است که امکانات متنوعی برای میهمانان خود فراهم کرده که یکی از جذاب ترین امکانات این هتل استخر بزرگ و روباز آن می‌باشد.

۶. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد کشورهای خارجی از سایت الی گشت امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد کشورهای مختلف را به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین از سایت الی گشت خریداری کنید.

هتل لوکس صحرای العلا - الی گشت

جمع بندی معرفی ارتباط انسانی با طبیعت عربستان در هتل لوکس صحرای العلا

هتل هابیتاس العلا بدون شک نماد گردشگری کشور عربستان سعودی می‌باشد، دولت این کشور جهت رونق گردشگری و توسعه صنعت توریسم در این کشور اقدام به طراحی و تاسیس این هتل پنج ستاره در قلب کویر کرده تا میهمانان این کشور را با فرهنگ و سنت مردم کشور عربستان از نزدیک آشنا کند. مدیران هتل هابیتاس العلا برای میهمانان ویژه این مجموعه تمامی امکانات تفریحی را که در یک هتل پنج ستاره می‌توان به آن دست یافت را با بهترین کیفیت آماده کرده‌اند.

در طراحی واحدهای اقامتی این هتل به محیط زیست توجه ویژه‌ای شده است و همه بخش‌های این هتل پنج ستاره را با مواد کاملا طبیعی طراحی و اجرا کرده‌اند. برای سفر به شهرهای مختلف جهان می‌توایند به قسمت خرید بلیط هواپیما سایت الی گشت مراجعه نمایید و فقط با چند کلیک ساده در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل داشتید بلیط پرواز خود را از ایرلاین مورد نظر برای سفری دلپذیر خریداری کنید، همچنین خرید تور به مقصد کشورهای خارجی و رزرو هتل‌ هم به صورت ۲۴ ساعته از طریق سایت الی گشت امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید:

با اصطلاحات رایج در هتل ‌ها بیشتر آشنا شوید

نارضایتی عمانی ها از کاهش قیمت مشروبات الکلی در هتل ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *