ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبر خوب برای هنرمندان صنایع دستی کرمان

رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: برای حمایت از فعالان و هنرمندان صنایع دستی استان، تمامی کارگاه های صنایع دستی تجهیز خواهند شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مراکز آموزشی و خانه‌های خلاق صنایع‌دستی تا یک سال آینده در شهرستان‌های ریگان، عنبرآباد، جیرفت، بافت و فهرج راه‌اندازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مراکز آموزشی صنایع‌دستی مذکور به صورت پروژه نیمه تمام باقی مانده‌اند که با تخصیص اعتبار تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسند اظهار داشت: در حال حاضر قرارداد این مراکز آموزشی و خانه‌های خلاق با پیمانکار منعقد و مراحل ابتدایی کار نیز آغاز شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این مراکز آموزشی توسعه و ترویج صنایع‌دستی، توسعه آموزش‌های مهارتی، آموزش پیشرفته شاغلان صنایع‌دستی، تربیت نیروی ماهر و کارآزموده، خلاقیت و نوآوری و همچنین تجاری سازی و کاربردی کردن محصولات صنایع‌دستی است.

شاهرخی با بیان اینکه به زودی در روستای دارستان سیرجان و منوجان نیز این پروژه‌ها تکرار خواهد شد خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها و مناطقی که به این مراکز آموزشی نیاز دارند را در اولویت برنامه‌ها قرار داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *