ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

خبر خوب برای هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه

روابط عمومی اداره گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه اعلام کرده است: به شاغلین و فعالان حوزه صنایع‌دستی، از ۷۰ میلیون الی ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخته می‌شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، امین کوگانی در گفتگو با خبرنگاران کرمانشاه، اظهار کرد: امسال حدود ۹۰ هزار پرونده دریافت تسهیلات برای مشاغل خانگی به منظور بررسی به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این پرونده ها منتظر تایید شعبه هستند، افزود: تسهیلات مشاغل خانگی شناور است و بر اساس تعداد مراجعه کنندگان پرداخت می‌شود که امسال ١٠٠ درصد مراجعه کنندگان را برای تسهیلات مشاغل خانگی معرفی کردیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تسهیلات معرفی شده امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و کارگاهی از ٧٠ میلیون تومان تا سقف چهار میلیارد تومان است.

این مقام مسئول اذعان کرد: حدود ٣٠٠ الی ۴٠٠ پرونده را به بانک‌ها ارسال کردیم و این روند تا پایان سال ادامه دارد و در کنار تسهیلات مشاغل خانگی تسهیلات کارورزی، کارگاهی و انفرادی هم به عنوان تبصره ۱۸ داریم.

وی تشریح کرد: ۶۵ رشته صنایع دستی در استان کرمانشاه فعال هستند که شامل رشته های بومی است و از گذشته فعال بودند و آموزش رایگان به هنرمندان کرمانشاهی نیز ارائه می‌شود.

کوگانی اذعان کرد: بر اساس نیاز هنرمندان و متقاضیان در رشته‌های گلیم، زیور آلات سنتی، گیوه بافی، بافت البسه محلی آموزش ارائه شده و در آموزش ابتدا به رشته‌های بومی سپس به سایر رشته‌های دارای متقاضی، توجه می‌کنیم.

به گفته این مقام مسئول طبق آمار ارائه شده در استان کرمانشاه ٢۵ هزار هنرور وجود دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *