پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خسارت قابل توجه پاندمی ویروس کرونا بر صنعت گردشگری آسیا

موسسه Euromonitor International در جدیترین ارزیابی و رده بندی خود از مقاصد اصلی توریستی جهان در سال ۲۰۲۱، هیچکدام از شهرهای برجسته آسیایی را در لیست ۱۰ شهر برتر و اولِ خود قرار نداده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال به نقل از ثوث چاینا مورنینگ‌پُست؛ اتخاذ اقدامات سخت گیرانه جهت کنترل و مقابله با پاندمی ویروس کرونا، بسیاری از شهرهای آسیایی(مخصوصا شرق آسیا) را به الگوهایی موفق در مقابله با بحران مذکور تبدیل کرده با این حال، خسارت هایی جدی را بر صنعتِ توریسم این دسته از کشورها نیز وارد کرده است.

در این راستا، بر اساس داده ها و لیستِ تهیه شده توسط موسسه بین المللی Euromonitor International، هیچکدام از شهرهای برجسته آسیایی در لیست ۱۰ شهر برتر و اولِ توریستی جهان(از حیث ورود گردشگران خارجی به آن ها) در سال ۲۰۲۱ نبوده اند.

در این چهارچوب، پاریس و دیگر شهرهای اروپایی، به دلیل اعمال مقررات کمتر سخت گیرانه راجع به تردد افراد در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا، لیست مذکور را به تسخیر خود درآورده اند. هنگ کنگ به عنوان یکی از شهرهای برجسته توریستی آسیا، در سال ۲۰۲۱، رتبه ۴۹ جهان از حیث جذب گردشگران خارجی را به دست آورده بود که این رتبه در مقایسه با سال ۲۰۲۰، هشت رتبه تنزل کرده است. سال ۲۰۱۹ نیز هنگ کنگ در رتبه ۲۶ جهان از حیث جذب گردشگران خارجی قرار گرفته بود.

 

*منبع: ثوث چاینا مورنینگ‌پُست

*ترجمه: توریسم اینترنشنال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *