ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خوی شهر ملی “قالی ماهی” ایران شد

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از موافقت شورای عالی سازمان میراث فرهنگی با انتخاب خوی به عنوان شهر ملی قالی ماهی ایران خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ عادل نجف‌زاده اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همچنین قوانین برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، که در آن بر ایجاد شهرهای صنایع دستی و تامین زیرساخت‌های شهرها و روستاهای صنایع دستی تاکید شده است، شهر خوی به عنوان شهر ملی قالی‌ماهی، به آن شورا پیشنهاد شد.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به عزم جدی وزارت میراث فرهنگی در برندسازی و ایجاد فضای بازار و ثبت جهانی داشته‌های ایران اسلامی، فرش جزو صنایع دستی پرافتخار کشورمان به شمار می‌رود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در خوی ۱۰ درصد از مردم در کار قالی‌بافی مشغول هستند افزود: برند قالی ریزبافت ماهی خوی جزو برندهای ثبت شده این شهر است و به همت معاونت میراث فرهنگی، به زودی بحث تبدیل و برندسازی و جهانی شدن شهر خوی به نام فرش ریزماهی، ثبت نهایی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در حوزه اجرایی و همچنین همت شورای شهر و شهرداری خوی، مقدمات اصلی برای آموزش، ترویج، حفظ و نگهداری فرش ریزبافت خوی انجام می‌شود.

نجف‌زاده اظهار داشت: در سفر آینده رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی نیز یکی از مطالبات جدی از وی، ایجاد بازارچه اختصاصی فرش ماهی خوی و همچنین نمایشگاه و تاسیس موزه اختصاصی فرش خوی خواهد بود.

 

پایان خبر

1 دیدگاه برای “خوی شهر ملی “قالی ماهی” ایران شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *