ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
گردشگری در ترکیه

درآمد گردشگری ترکیه افزایش ۱۹۰ درصدی داشته است

کشور ترکیه توانسته است در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ افزایش درآمد ۱۹۰ درصدی از گردشگری داشته باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛سازمان آمار ترکیه در گزارشی اعلام کرد شمار گردشگران خارجی ۱۴۵ درصد و میزان صادرات در سه ماهه نخست امسال (آوریل تا ژوئن) ۱۷.۷ درصد افزایش یافته و طی این مدت، درآمد گردشگری ترکیه به ۸ میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۱۰۳ هزار دلار رسیده است.

سازمان آمار ترکیه افزود: ۸۳.۸ درصد از درآمدهای گردشگری مربوط به گردشگران خارجی و ۱۶.۲ درصد هم از سفر شهروندان ترکیه مقیم خارج از کشور بوده است.

بر اساس این آمار، ۷۰.۴ درصد از گردشگران خارجی برای تفریح، فعالیت‌های ورزشی و گردشگری و ۱۴.۸ درصد برای دیدار با با نزدیکان و دوستان و ۶.۷ درصد برای خرید به ترکیه سفر کرده اند.

طبق این آمار، شمار گردشگران خارجی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۴۵ درصد افزایش یافته و به ۵.۰۱۵ میلیون نفر رسیده است که به معنای تداوم بهبود وضعیت گردشگری در مرحله پساکرونا است این در حالی است که شمار گردشگران خارجی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی ۲.۴۸ میلیون نفر و در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۱۵ هزار نفر به خاطر بسته شدن مرزهای به دلیل شیوع کرونا بوده است.

میزان صادرات ترکیه در ماه ژوئن گذشته ۱۸.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به عدد ۲۳ میلیارد و ۴۲۸ میلیون دلار رسید، در مقابل، حجم واردات در این ماه ۳۱ میلیارد و ۵۹۵ میلیون دلار بوده است که ۳۹.۷ درصد افزایش یافته است.

آمار صادرات ترکیه در نیمه اول سال جاری نیز ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۱۲۵ میلیارد و ۸۶۶ میلیون دلار رسیده است و واردات این کشور طی این مدت ۴۰.۶ درصد افزایش و به ۱۷۷ میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید:

لغو محدودیت های سفر به ترکیه برای گردشگران عربستان سعودی

۱۱ میلیون گردشگری متقاضی سفر به ترکیه تنها در ۵ ماه اول سال ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *