ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

در ذهن باهوش ترین حیوان جهان چه می گذرد؟

دانشمندان برای اولین بار در ازمایشگاه ها فرکانس ها و امواجی که مغز اختاپوس ها مرتعش میکند را مورد بررسی قرار دادند تا ببینند در ذهن باهوش ترین موجودات جهان چه میگذرد.

 

به گزارش توریسم اینترنشنال،هوش قابل‌توجه اختاپوس، این موجود را به آزمودنی منحصربه‌فردی برای زیست‌شناسان و عصب‌شناسان تبدیل می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده است قدرت مغز هشت‌پا به او اجازه می‌دهد تا در ظرف را باز کند یا درون مارپیچ حرکت کند.

مانند بسیاری از کودکان، اختاپوس‌ها هم رفتارهای شیطنت‌آمیزی از خود نشان می‌دهند. چندین آکواریوم دریافته‌اند که اختاپوس‌ها برنامه نگهبانی را به خاطر می‌سپرند تا در وقت مناسب به مخزن‌های مجاور رفته و ماهی بدزدند. در همین حین، زیست‌شناسان متوجه شده‌اند اختاپوس‌های وحشی بدون علت آشکاری به ماهی‌ها ضربه می‌زنند. دکتر جنیفر ماهر، استاد دانشگاه لث‌بریج کانادا می‌گوید: «اختاپوس‌ها انواع یادگیری مختلفی دارند: وظایف شناختی مانند استفاده از ابزار، حافظه عملیات پیچیده برای استفاده در آینده و یادگیری مشاهده‌ای.»

ساختار متمایز مغز اختاپوس‌ها چگونه این رفتارهای پیچیده را ممکن می‌سازد؟ پیش‌از‌این، کسی با موفقیت امواج مغزی اختاپوس‌ها وحشی یا اختاپوس‌های با حرکت آزاد را مطالعه نکرده بود تا اینکه گروهی از پژوهشگران دانشگاه فردریکو دوم ناپل ایتالیا و موسسه علوم و فناوری اوکیناوا (OIST) این کار را انجام دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *