ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
گردشگری سلامت

درمان های زیبایی بیشترین علت سفر گردشگران سلامت در اصفهان

بیشتر گردشگران سلامت برای استفاده از تخصص‌های زیبایی، چشم پزشکی و بعد از آن برای درمان بیماری‌های قلب، باروری و ناباروری، سرطان، دندانپزشکی به اصفهان سفر می‌کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،ندا احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۹۵ درصد از گردشگران سلامت خارجی در اصفهان از کشورهای عراق و افغانستان و بقیه از کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

وی اظهار داشت: گردشگران سلامت داخلی که بیشتر برای استفاده از پزشکان خبره و امکانات به روز با هدف درمان به این استان سفر می کنند اغلب از استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان و خوزستان هستند.

وی اضافه کرد: برخورداری از پزشکان خبره، پیشینه و اعتبار پزشکی و درمانی، ارتباطات فامیلی موثر در برخی از مناطق اصفهان با کشورهای همسایه و جاذبه های تاریخی و گردشگری از ظرفیت های استان در حوزه گردشگری سلامت است.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در سال های اخیر شاهد سرمایه‌گذاری های هدفمند بخش‌ خصوصی و دولتی برای توسعه زیرساخت های پزشکی اصفهان و ورود آنها به بازار گردشگری سلامت با برنامه بلندمدت هستیم.
وی با بیان اینکه معاونت درمان و واحد گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیشتر نقش نظارتی و تسهیل‌گری بین فعالان گردشگری سلامت ایفا می کند، گفت: این معاونت با توجه به برنامه های توسعه کلان کشور و با مشورت و همفکری با دیگر استان‌های پیشرو در جذب و بازاریابی گردشگر سلامت و فعالان این حوزه در سطح استان، تسهیل مسیر ورود و فعالیت علاقه‌مندان به بازار گردشگری سلامت بر اساس استانداردهای بین المللی و رفع موانع بین سازمانی موجود را در برنامه چشم انداز خود دارد.

مسئول واحد گردشگری سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یکی از این اقدامات را حمایت از توسعه دهندگان فناوری های دیجیتال که به رشد و بازاریابی خدمات گردشگری سلامت کمک خواهد کرد، دانست و گفت: این ظرفیت ها توسط جوانان علاقه مند و خلاق استان اجرا شده است و آن را در آینده به جامعه گردشگری سلامت کشور معرفی خواهیم کرد.

احمدی دیگر برنامه های این معاونت را تشکیل کارگروه های تخصصی برای همفکری و مشارکت در اجرای برنامه های توسعه و رشد گردشگری سلامت در بین سازمان های مختلف داخل استانی عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه اصفهان در این چند سال با وجود ظرفیت های بالای جذب گردشگر خارجی در حوزه گردشگری سلامت در جایگاه متناسب با آوازه این استان نبوده است، اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور با مشارکت و همدلی دیگر ارگان های تصمیم‌گیرنده در استان و فعالان این حوزه، جایگاه اصفهان در گردشگری سلامت اصفهان ارتقا یابد.

استان اصفهان با حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۶۰ بیمارستان با بیش از هفت هزار تخت بیمارستانی دارد.

گردشگری سلامت (Helth tourism) یکی از بخش‌های مهم و در حال رشد تجارت بین‌المللی گردشگری در جهان است و به دو گونه گردشگری پزشکی (medical tourism) و گردشگری تندرستی (Wellness tourism) تقسیم می‌شود که اولی بیشتر شامل گردشگرانی است که با هدف دریافت خدمات درمانی به محیطی از خارج از محیط معمول زندگی و اقامت خود سفر و از زیرساخت‌های درمانی مقصد گردشگری استفاده می‌کنند و دومی بیشتر پیرامون بهره‌ مندی از زیرساخت های ورزشی و مواهب طبیعی مانند آب درمانی است.

سازمان جهانی گردشگری (WTO) گردشگری سلامت را استفاده از خدماتی تعریف می کند که به بهبود یا افزایش سلامت و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌های معدنی، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر شود که سکونت وی در مکانی خارج از محل زندگی اوست و عمدتا بیش از ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد.

بیشتر بخوانید:

افزایش گردشگران سلامت در خراسان رضوی

دوره گردشگری آموزش در تهران و اصفهان

بازار‌های جدید هدف گردشگری اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *