چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

دیدار سفیر ایران با شهردار تبریز و تاکید بر تقویت روابط گردشگری بین دو کشور

سفیر ایران در اندونزی در دیدار با شهردار تبریز،ضمن اشاره به پتانسیل های بالای گردشگری دو کشور،به توسعه روابط گردشگری بین دو کشور تاکید کرد و گفت:باتوجه به اینکه اندونزی بیشترین جمعیت مسلمان را در خود جای داده است،شهر های مذهبی مانند تبریز میتوانند گردشگران زیادی از این کشور جذب کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمد بروجردی روز شنبه در دیدار با شهردار تبریز با بیان اینکه مردم اندونزی مسلمان و علاقمند به گردشگری مذهبی و سلامت هستند، افزود: این حوزه می تواند سرفصل توسعه دیپلماسی شهری بین تبریز و شهرهای اندونزی باشد.

وی اظهار کرد: باندونگ، شهری تاریخی و فرهنگی و زادگاه جنبش غیرمتعهدها در اندونزی است که می‌تواند پس از بررسی اولیه برای خواهرخواندگی با تبریز معرفی شود.

سفیر ایران در اندونزی، با اشاره با سفر رییس جمهور به اندونزی، گفت: در سفر آیت‌الله رئیسی به این کشور ۱۱ سند مهم در حوزه‌ ارتباطات و دیگر حوزه‌ها تنظیم و امضا شد که مطابق آن مقرر شده است حجم مبادلات تجاری با این کشور به ۲۰ میلیون دلار برسد.

بروجردی، به توسعه دیپلماسی شهری ایران با اندونزی اشاره کرد و ادامه داد: تبریز از شهرهای تاریخی، فرهنگی و دانشگاهی ایران است که می‌تواند دیپلماسی فعالی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

وی با بیان اینکه کلانشهر تبریز، شهری پاک و زیبا است که این امر نشان از مدیریت شهری قوی آن دارد، یادآور شد: به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی آماده هرگونه تعامل و همکاری و ایجاد ارتباط بین تبریز و شهرهای اندونزی هستم.

بروجردی، صنایع دانش‌بنیان را مهمترین حوزه‌ برای افزایش حجم مبادلات بین ۲ کشور اعلام کرد و گفت: باید بررسی بیشتری روی شهرهای اندونزی انجام شود تا مناسب‌ترین آن ها را برای خواهرخواندگی با تبریز معرفی کرد.

همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌های حداکثری ایرانیان خارج از کشور در تبریز برگزار می شود

شهردار تبریز نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳، گفت: این همایش برای جذب سرمایه های حداکثری ایرانیان خارج از کشور در این شهر برگزار می شود.

یعقوب هوشیار، با بیان اینکه این همایش فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی ساکن در کشورهای خارج به‌ ویژه اندونزی است، افزود: برگزاری این همایش حرکت جسورانه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در دوران تحریم است.

وی با اشاره به اشتراکات زیاد با اندونزی به ویژه در حوزه گردشگری، اظهار کرد: ظرفیت بزرگ تبریز به عنوان دروازه اروپا می تواند در ارتباطات این شهر با اندونزی موثر واقع شود.

شهردار تبریز، با تاکید بر اینکه این شهر داشته‌های بزرگی دارد که تلاش می شود آن ها به اشتراک گذاشته شود، گفت: در این مسیر از خواهرخواندگی تبریز با شهرهای اندونزی استقبال می‌ شود.

هوشیار، ادامه داد: تبریز جزو شهرهای دانشگاهی ایران است که صنایع دانش‌بنیان در آن رشد کرده و دانشجویان خارجی آن در پنج سال گذشته رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه تبریز سرآمد شهرهای ایران در حوزه‌های صنعتی، فرهنگی و تاریخی است و داشته‌های منحصربه‌ فردی در این حوزه‌ها دارد، یادآور شد: این شهر در حوزه شهر پاک و هوشمندسازی دارای شاخص‌های توسعه پایدار بوده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام و در پنج ماه نخست امسال به عنوان پاک‌ترین شهر ایران معرفی شده است.

گردشگری سرفصل توسعه‌ همکاری بین ایران و اندونزی است

برنامه ریزی برای برگزاری هفته های فرهنگی تبریز در اندونزی

رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه این شهر به عنوان شهری دانشگاهی و اقتصادی، می‌تواند نقش مهمی در تعاملات خارجی کشورمان داشته باشد، گفت: آموزش‌های پزشکی در تبریز پیشرفت چشمگیری داشته و می‌توان به صورت انحصاری در رادیودرمانی تعاملاتی با اندونزی داشت.

شهرام دبیری، با اشاره به اینکه برای برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در اندونزی برنامه‌ریزی می شود، افزود: تلاش می شود در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و پزشکی نیز مراوداتی با این کشور برقرار شود.

وی اظهار امیدواری کرد تفاهم نامه ای برای خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای اندونزی امضا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *