پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

راهنمای دریافت ویزای هند

ویزای هند یکی از ارزان ترین ویزاهای توریستی جهان است. از آنجا که هند جاذبه های بی شمار گردشگری در زمینه آثار تاریخی و طبیعت گردی را دارد بسیاری از مسافرها را به خود جذب کرده است. ویزا یا روادید برگه اجازه ورود به کشور است که برای وارد شدن به خاک یک سرزمین مسافرها لازم دارند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ قوانین ویزا ی هند مدام در حال تغییر است. اگر تا سال ۲۰۲۰ شما برای ویزا توریستی هند از ایران اقدام می کردید چند گزینه وجود داشت. شما می توانستید ویزای الکترونیکی پنج ساله و یا ویزای الکترونیکی یک ساله را درخواست کنید. اما  از ژانویه سال ۲۰۲۳ برای مسافرهای ایرانی فقط ویزای یک ماهه توریستی مولتیپل صادر می شود که هزینه ی آن هم صد دلار است. ویزای مولتیپل به ویزاهای لیبل دار گفته می شود که مهر آن بر روی پاسپورت فرد متقاضی زده می شود. هم چنین ویزاهای مولتیپل معمولا از سوی سفارت دارای مراحل انگشت نگاری هم است. با ویزای توریستی هند شما حق دارید فقط سی روز در کشور هند باشید و پس از اتمام سی روز باید به کشور خود بازگردید.

انواع ویزای هند

ویزای هند برای متقاضی ها  به صورت دو نوع لیبل یا الکترونیکی صادر می گردد. برای درخواست ویزای هند به صورت فردی و یا در قالب تورهای گروهی گردشگری می توانید تقاضا ی ویزا داشته باشید. معمولا ویزاهای هند هیچ ریجکتی ندارند و روند اخذ ویزای هند بسیار ساده است. ویزاهای هند طی ۷ روز کاری زمان میبرد و بنا به نوع کار سفارت خانه و بررسی پرونده هر فرد گاهی زمان بیشتری نیز طول می کشد. هند به دلیل جاذبه های گردشگری بسیار متنوع، همواره یکی از مقاصد مسافران بسیاری بوده است و جدای از آن برای تحصیل، کار و تجارت نیز متقاضیانی دارد که شرایط ویزای کاری، گردشگری، تحصیلی هر کدام با یکدیگر متفاوت است.

باید توجه داشته باشید که هر متقاضی برای کشور هند از ایران نباید هیچ سوءپیشنه کیفری و حقوق داشته باشند در صورت هر گونه سوءپیشنه ویزای برای آن ها صادر نمی شود. برای ویزای کاری و تحصیلی هند شما باید از سوی کارفرما دانشگاه، مدرسه، موسسه آموزشی مدرک معتبر به سفارت خانه ارائه دهید.

انواع ویزای هند

  • ویزای گردشگری هند

ویزا سند رسمی است که نشان میدهد شما اجازه ورود و اقامت  کوتاه مدت در یک کشور را دارید. برای ویزاهای گردشگری مدت زمان اقامت بسته به نوع ویزای شما دارد.  ویزای گردشگری یک ماهه و ویزای گردشگری ۵ ساله هست که هر دو به شیوه ی الکترونیکی از سوی سفارت هندوستان صادر می شود. در ویزای یک ماه شما فقط یک بار در سال با وقت و تعیین مقرر شده در ویزا به هندوستان سفر میکنید و حداقل یک روز قبل از انقضاء ویزا به کشور خود باید باز گردید.

در ویزای پنج ساله هندوستان شما در هر سال می توانید سه ماه در هند بمانید و سپس به کشور خود باز گردید و یا  تا حدود سه بار در سال می توانید با مدت زمان اقامت یک ماه به کشور هندوستان سفر کنید. برای ویزای حضوری برای انگشت نگاری طی زمان مقرر به سفارت در هندوستان باید بروید و برای ویزای نوع الکترونیکی انگشت نگاری در مرزهای این کشور و یا فرودگاه انجام می شود. هزینه ی ویزای گردشگری ۵ ساله الکترونیکی از یک ماه الکترونیکی بیشتر است و این بسته به نوع سفر و هدف سفر شما دارد.

لازم به ذکر است برای دریافت ویزای الکترونیکی هند باید تقاضای خود را از طریق سایت سفارت هند ارائه دهید. سایت سفارت خانه هند برای تقاضای ویزای الکترونیکی به این آدرس www.indianvisaonline.gov است.

ویزای گردشگری هند

ویزای الکترونیکی هم برای گردشگری، ویزای کاری و ویزای پزشکی کوتاه مدت صادر می شود. تمام هزینه اخذ ویزا را پس از همزمان با درخواست پرداخت میکنید و پس از بررسی ویزای شما صادر می شود. زمان برای اخذ ویزای توریستی و کاری و تحقیقاتی و تحصیلی متفاوت است. برای ویزای توریستی به خاطر بسپارید که شما معاف از مصاحبه در سفارت هستید ولی برای ویزای تحقیقاتی، پزشکی، تحصیلی سفارت به شما وقت مصاحبه میدهد که باید در آن شرکت کنید.

برای ورود به کشور هند بستگی دارد شما چه نوع ویزای الکترونیکی درخواست داده اید اگر ویزای شما بلند مدت الکترونیکی ۵ ساله است شما از  طریق چند فرودگاه معین از جمله بمبئی، دهلی، گایا و گوآ می توانید وارد سرزمین هندوستان شوید. ولی در ویزای کوتاه مدت الکترونیکی محدودیت برای فرودگاه ندارید. به این مورد برای خرید بلیط هوایی بسیار دقت کنید.

ویزای هند

مدارک لازم برای ویزای توریستی هند

برای درخواست ویزا اگر میخواهید کارهای شما به سرعت انجام شود خوب است که تقاضای ویزا را از یک آژانس گردشگری معتبر داشته باشید تا خدمات گرفتن ویزا را برای شما انجام دهد. شرکت گردشگری الی گشت خدمات گرفتن ویزای توریستی هند را انجام می دهد. اگر درصدد گرفتن ویزا هستید می توانید به شرکت الی گشت مراجعه کنید و مدارک خود را به مسئول کارمند ویزای هند ارایه کنید. مدارک لازم برای ویزای توریستی هند عبارتند از:

  • فرم پر شده ویزا هند ( این فرم از آژانس الی گشت از وب سایت سفارت هند در تهران به شما داده می شود و شما باید تمام موارد آن را پر کنید. از جمله سوالات اساسی  فرم ویزای هند:  محل اقامت شما در هند کجا هست؟ چرا قصد سفر به هند دارید؟ آیا تا به حال به پاکستان سفر کرده اید؟  و چندین مورد سوال دیگر است که باید دقیق آن را پر کنید.)
  • اصل پاسپورت که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد.
  • دو قطعه عکس ۳*۴ پرسنلی با زمینه پشت سفید و بدون رتوش را باید ارایه کنید. عکس شما باید با سن شما مطابقت داشته باشد و عکس تان باید حداقل برای سه ماه پیش باشد.
  • کپی تمام صفحات شناسنامه
  • کپی برابر اصل ویزاهای قبلی کشور هند چنانچه قبلاً به این کشور سفر کرده اید.
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • ارائه کارت واکسن کوید ۱۹
  • محل اقامت خود در هتل
  • بیمه مسافرتی

ویزای گردشگری هند

 مراحل گرفتن ویزای هند

تمامی مدارک  نام برده شده برای ویزای توریستی هند را به مسئول ویزای هند در آژانس گردشگری الی گشت ارایه می کنید و از سوی مسئول کارگذار الی گشت به سفارت هند ارسال می شود. همان طور که ذکر شد ویزای هند به صورت مولتیپل و لیبل دار ارایه می شود.  پس از سه روز کاری مدارک در سفارت تایید می شوند. مسئول ویزا برای شما وقت انگشت نگاری در سفارت هند را  هماهنگ می کند و باید در زمان مشخص برای انگشت نگاری به سفارت هند بروید. پس از آن هزینه ویزا را در آژانس پرداخت می کنید و ویزا خود را دریافت می کنید.

معمولا برای گرفتن وقت سفارت برای انگشت نگاری باید از یک شرکت معتبر گردشگری تقاضا کنید تا آن ها در اسرع وقت این کار را برای شما انجام دهند. اگر به صورت فردی بخواهید تمام مراحل گرفتن ویزای هند را انجام دهید زمان بیشتری را ممکن است شامل شود یا به خاطر عدم تجربه و ارسال مدارک ناقص مجدد این زمان را سپری کنید.

اعتبار ویزای هند

اعتبار ویزای هند برای مسافرهای ایرانی چنانچه ویزای توریستی را درخواست کرده اند حدود سی روز است و یک ماه  زمان دارد. ویزای هند از سوی سفارت هند ارایه می شود. قوانین ویزا مدام در حال تغییر است و در سال ۲۰۲۳ برای گرفتن ویزای توریستی هند شما اجازه دارید سی روز در خاک کشور هند باشید. این نکته را به خاطر بسپارید که  ویزای الکترونیکی و بدون لیبل در سال جاری میلادی از سوی سفارت هند ارائه نمی شود.

  • برای اخذ ویزای تحصیلی هند

نوعی دیگر از ویزای هند، ویزای تحصیلی نام دارد که متقاضیان زیادی هم دارد. اگر قصد گرفتن ویزای تحصیلی هند را دارید باید از یک دانشگاه در کشور هند شما برگه پذیرش داشته باشید. مراحل گرفتن پذیرش در دانشگاه های هند و در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. پس از اینکه برگه پذیرش را گرفتید باید از سوی سفارت وقت مصاحبه را در خواست کنید. برای این که معمولا گرفتن وقت سفارت زمان بر هستند، بهتر است که شما از آژانس های معتبر گردشگری برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنید.

در مصاحبه سفارت از قبل تمام مدارک تحصیلی خود را  به صورت ترجمه شده زبان هندی و یا انگلیسی ارایه می کنید و پس از مصاحبه حضوری در سفارت با توجه به مقطع تحصیلی و بررسی پرونده شما شما ویزای تحصیلی تان ارائه می شود. بسیاری ممکن است که در مصاحبه سفارت اطلاعات کافی و جامع را از هدف تحصیل خود را بازگو نکنند و ریجکت شوند. ریجکت به معنای عدم پذیرش شما از سوی سفارت است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی هند:

  • اثبات ثبت نام در یکی از دانشگاه هند
  • نامه تایید مدرسه یا دانشگاه هند
  • عکس ۳×۴ چهار مورد
  • کپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • تحویل آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه کارت واکسن کووید ۱۹
  • تمامی مدارک باید به صورت ترجمه شده به سفارت هند داده شود.
  • اصل پاسپورت که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد

اگر موفق به دریافت ویزای تحصیلی هند شدید پس از ورود در کشور فقط باید در شهری که ادامه تحصیل می دهید سکونت داشته باشید و به پلیس در شهری که ساکن هستید گزارش اقامت خود را اطلاع  دهید.

ویـزای تحصیلی هند

  • ویزای کاری هند

نوعی دیگر از ویزای هند، ویزای کاری نام دارد. چنانچه کشور هند را با توجه به تخصص خود برای کار انتخاب کرده اید  باید از سوی یک کارفرما حقیقی و یا حقوقی هند، دعوتنامه کاری دریافت کنید. دعوتنامه و مدارک دیگر را  باید به سفارت هند در تهران ارائه کنید. سپس شما در سفارت مصاحبه دارید.

اگر اولین بار است که در خواست ویزای کاری هند را دارید این نکته را به خاطر داشته باشید در دفعه ی اول فقط ویزای شما چهار ماه صادر می شود و بعد از چهار ماه چنانچه درخواست تمدید آن را دارید سفارت هند مجددا ویزای کاری شما را بررسی می کنید و اگر شرایط لازم را داشتید آن را  تمدید می کند. در قوانین هندوستان این مورد هم وجود دارد که اگر حقوق شما کمتر از ۲۵۰۰۰ هزار  روپیه در سال  بود شما از پرداخت مالیات در هند معاف می شوید و چنانچه بیشتر هم باشد شما موظف به پرداخت مالیات به دولت وقت هندوستان هستید.

مدارک ویزای کاری هند:

  • فرم تکمیل شده ویزای کاری هند
  • اصل پاسپورت که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد.
  • ۲ قطعه عکس ۳×۴
  • کپی ارائه کارت تزریق واکسن کویید۱۹
  • قرارداد استخدام
  • صورت حساب بانکی شش ماهه گذشته
  • گواهی عدم اعتراض از طرف کارفرما
  • دعوتنامه از طرف کارفرما حقیقی و یا حقوقی کشور هند
  • فرم اظهار نامه مالیاتی بر درآمد یا گواهی مالیات بر درآمد کسر شده در منبع حقوق
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه

ویـزای کاری هند

  • ویزای هند برای همسر

ویزای هند برای همسر شرایط مخصوص خود را دارد. اگر با یک شخص هندی ازدواج کرده اید باید اثبات تابعیت هند از طریق ازدواج را داشته باشید. برای اثبات تابعیت هند کارت شناسایی، گواهی ازدواج هند و ثبت فرم خانواده را به سفارت هند در تهران ارایه می کنید. پس از بررسی تمام مدارک متقاضی ویزای هند برای همسر ارائه می شود.

  • ویزا به منظور اهداف پزشکی و درمانی

نوع دیگر ویزای هند، ویزا به منظور اهداف پزشکی و درمانی است. چنانچه برای قصد درمان می خواهید به کشور هند بروید، باید اخذ ویزا به منظور اهداف پزشکی و درمانی را از سفارت هند درخواست کنید. مدارکی که برای این کار به سفارت هند باید ارائه کنید عبارتند از تعیین وقت شما، وضعیت پزشکی شما، رسید پرداخت پزشکی، گزارش وضعیت  جسمانی بدن است. تمام مدارک نام برده شده را باید به زبان انگلیسی و یا هندی ترجمه کنید و به سفارت هند ارسال کنید و هم چنین تقاضای وقت مصاحبه هم داشته باشید. چنانچه وضعیت جسمانی بیمار مساعد نباشد همراه بیمار در مصاحبه شرکت می کند. همراه بیمار با ارائه پرونده، وضعیت جسمانی بیمار را در سفارت شرح می دهد.

ویـزای کاری هند

  • ویزای برای اهداف فرهنگی، ورزشی، مستند سازی

نوع دیگر از ویزای هند مربوط به ویزای فرهنگی،ورزشی، مستند سازی و ساخت فیلم است. برای ورزش، رویدادهای فرهنگی از جمله سمینارها، مستند سازی شما باید دعوت نامه متناسب با رویداد خود را از کشور هند داشته باشید و به سفارت هند ارایه کنید. اگر متقاضیان به صورت گروهی هستند دعوتنامه، عکس، پاسپورت تمامی اعضای گروه سوابق فعالیت فرهنگی و هنری تمام اعضای گروه باید ارایه شود. تمامی مدارک را به صورت ترجمه به زبان انگلیسی و یا هندی باید به سفارت خانه هند ارایه  کنید. هم چنین تقاضای وقت مصاحبه هم داشته باشید. برای ویزای هند برای اهداف فرهنگی، ورزشی، مستند سازی شما باید فرم مربوط رویداد ( از جمله فستیوال، مسابقه ورزشی و سیمنار )را پرکنید. پس از بررسی، ویزای شما از سوی سفارت ارایه می شود.

ویـزای هند

  • ویزای هند برای اعضای هئیت های رسمی

برای ویزای هند در نشست های رسمی بین دولتی، مدارکی از جمله دعوت رسمی، هویت متقاضی، مدت اقامت، محل اقامت به صورت دقیق، هدف از سفر(شرکت در فستیوال، جلسات، رویداد توسط سازمان بین دولتی) باید به صورت دقیق و شرح کامل نوشته شود و تمامی مدارک به زبان انگلیسی ترجمه شوند تحویل سفارتخانه داده شوند.

  • ویزای هند برای دیپلمات ها و اعضاهای هیئت های رسمی

برای ویزای هند برای دیپلمات و اعضای هئیت های رسمی مدارکی از جمله دعوت نامه رسمی، هویت متقاضی، مدت اقامت، محل اقامت، هدف از سفر متقاضی باید ارائه شود. در فرم این نوع ویزا باید هدف و محل اقامت دقیقا شرح داده شود. این مدارک را به صورت ترجمه به زبان انگلیسی و یا هندی باید به سفارت خانه هند ارایه شود و پس از بررسی ویزای هند به فرد متقاضی داده شود.

هزینه ویزای هند

قیمت هر کدام از ویزاهای نام برده شده متفاوت است. ارزان ترین هزینه ی ویزای هند: ویزا برای همسر، ویزای هند به منظور اهداف پزشکی، ویزای هند برای اهداف فرهنگی، ورزشی، عوامل فیلم، مستند و ویزای هند برای دیپلمات ها و اعضاهای هیئت های رسمی است. گران ترین ویزای هند مربوط به ویزای توریستی و تجاری است. قیمت ویزاهای مختلف هند به نرخ بین المللی دلار  محاسبه می شود که فرد متقاضی باید هزینه آن را پرداخت کند.

اطلاعات سفارت هند در ایران

نشانی: تهران، خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان میرعماد (نبش کوچه نهم)، پلاک ۲۲
تلفن عمومی: ۵-۸۸۷۵۵۱۰۳ (۰۲۱)
تلفن بخش ویزا: ۸۸۷۵۵۱۰۲
نمابر: ۸۸۷۵۵۹۷۳
وب‌سایت: www.indianembassy-tehran.ir
پست الکترونیک عمومی: hoc.tehran@mea.gov.in
پست الکترونیک بخش کنسولی: cons.tehran@mea.gov.in
ساعت‌های کاری سفارت: یکشنبه تا پنج‌ شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر
وب‌سایت کارگزار سفارت:  www.indiavisairan.com

 

بیشتر بخوانید:

فسیتوال بادبادک ها در هند حادثه آفرید

۳۷جسد مسمومیت الکل در هند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *