ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

راه اندازی اولین “موزه پرنده” جهان در عربستان سعودی

مسوولان شهر توریستی العلا در عربستان سعودی قصد دارند با هدف جلبِ هر چه بیشترِ توریست های داخلی و خارجی به کشورشان، اقدام به افتتاح نخستین موزه پرنده جهان کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ عربستان سعودی قصد دارد نخستین موزه پرنده جهان را با هدف جلبِ هر چه بیشتر توریست های داخلی و خارجی به این کشور، با محوریت شهر باستانی العلا افتتاح کند. در این راستا، گردشگران می توانند یافته های باستان شناسی را در جریان یک سفر هوایی بین ریاض و شهر باستانی العلا مشاهده کنند.

این موزه که یک پروژه مشترک بین کمیسیون سلطنتی العلا و پرچمداران ملی عربستان سعودی است، مجموعه‌ای ساختگی از اقلام باستانی کشف‌شده از طریق کاوش‌های باستان‌شناسی در العلا را به نمایش می‌گذارد.

مسافران همچنین می‌توانند در طول این سفر مستندی از کانال دیسکاوری به نام «معماران عربستان باستان» را که امسال منتشر شد، تماشا کنند. ربکا فوت، مدیر تحقیقات باستان‌شناسی و میراث‌فرهنگی در این کمیسیون، در طول سفر مقدمه‌ای بر این مستند ارائه می‌کند و توضیحاتی در مورد آثار باستانی به نمایش گذاشته شده در موزه ارائه می‌دهد.

او گفته است: «کار باستان‌شناسان محلی و بین‌المللی در العلا در حال انجام است و با این حال ما تازه شروع به درک ماهیت گذشته پیچیده العلا کرده‌ایم. این شهر گوهری پنهان در شبه جزیره عربستان است و ما کم کم در حال کشف اسرار آن هستیم. من مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد کار خود با مسافران موزه در این سفر هوایی هستم.»

فیلیپ جونز، مدیر ارشد کمیسیون بازاریابی مقصد، گفت: «این موزه بر اهمیت کار باستان‌شناسی انجام شده در العلا که کمیسیون معتقد است در حال حاضر “بزرگترین برنامه باستان‌شناسی” در جهان است، تاکید می‌کند. این کمیسیون از همکاری با عربستان سعودی خوشحال است و از همه مسافران و بازدیدکنندگانی که در چند ماه آینده برای کشف اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ العلا می‌آیند، استقبال خواهد کرد.»

خالد تاش، معاون ارتباطات این شرکت هواپیمایی گفت: «این موزه ادامه همکاری مداوم با کمیسیون احیای میراث غنی العلا و ترویج آن در سطح جهانی به عنوان یک مقصد گردشگری است.»

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *