ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

راه اندازی “دانشکده گردشگری” در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از تاسیس دانشکده گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ ابراهیم رحیمی در دیدار با سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری از تشکیل کارگروه تخصصی گردشگری و راه‌اندازی دانشکده موضوعی گردشگری با رشته‌های متنوع در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد در تحقق گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف، در مسئله‌یابی و حل مسئله می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به شروع فعالیت دانشکده مهارت‌آموزی در دانشگاه آزاد شهرکرد و در راستای ارتقای دانش افراد، رشته‌های مورد تقاضا از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در کمترین زمان مصوب و راه‌اندازی می‌شوند.

دانشکده گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

این مقام مسئول بیان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری می‌توانند در کنار تحصیل و آموزش با رشته‌های مختلف صنایع دستی آشنا شوند و در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با مربیان شاخص آموزش‌های لازم را فرابگیرند.

رحیمی افزود: دانشگاه آزاد شهرکرد با ظرفیت ۸ هزار دانشجو، ۲۲۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت و دارابودن سالن‌های ورزشی و چندمنظوره، خوابگاه‌های مجهز دانشجویی با ظرفیت ۷۰۰ نفر، سلف‌سرویس با ظرفیت ۲ هزار نفر و مهمانسرا آمادگی ارائه خدمات در زمینه گردشگری را به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری را دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالا در دانشگاه و میراث فرهنگی، جشنواره‌ای با عنوان صنایع خلاق فرهنگی به‌صورت مشترک پیشنهاد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد بیان کرد: دانشگاه آزاد استان چهارمحال و بختیاری دارای ۳۰ کانون فعال دانشجویی است که کانون گردشگری یکی از شاخص‌ترین و فعال‌ترین این کانون‌هاست.

دانشکده گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

استادان مجرب می‌توانند در ثبت ملی شهرهای زیرزمینی استان کمک کنند

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست متذکر شد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی با دانشگاه آزاد شهرکرد را دارد.

علیرضا جیلان با تأکید بر تشکیل اتاق فکر متشکل از افراد متخصص دانشگاه و میراث فرهنگی تأکید کرد: با توجه به شناسایی ۷۰ نقطه کنده در استان چهارمحال و بختیاری از طرف میراث فرهنگی به پژوهشگران و محققان دانشگاهی نیاز مبرم داریم و استادان مجرب دانشگاه می‌توانند در خصوص ثبت ملی شهرهای زیرزمینی استان چهارمحال و بختیاری کمک کنند.

وی یادآور شد: بخش صنایع دستی این اداره‌کل آمادگی دارد با بارگذاری کالاهای تولیدی خود با تخفیف ویژه در سامانه و اطلاع‌رسانی به دانشجویان، در تحقق شعار سال و اشتغال نقش مهمی داشته باشد.

در این نشست نادر پورارشد رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری و محمد قاسمی پیربلوطی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد شهرکرد مطالبی را در خصوص ارتباط بیشتر دانشگاه با میراث فرهنگی مطرح کردند.

در پایان مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تنظیم شود.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *