پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

راه اندازی منطقه ویژه گردشگری در یزد

طرح ویژه راه اندازی منطقه ویژه گردشگری در یزد با هدف درآمد زایی ارزی و به کارگیری افراد کم درآمد در این استان بررسی و در آینده ای بسیار نزدیک اجرایی می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس کانون هتلداران استان یزد گفت: یزد این ظرفیت را دارد که به موتور محرکه گردشگری در کشور و منطقه تبدیل شود و برای این مهم نیاز است که منطقه ویژه گردشگری در یزد ایجاد شود.

 سید امیرناصر طباطبایی، عصر جمعه در دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم استان یزد با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های ما در این کشور صدور انقلاب بوده و ظرف این ۴۰ سال دستگاه های مختلفی برای این موضوع اقدام کردند، اظهار داشت: یکی از دستگاه هایی که افتخار دارد بخشی از این وظیفه را به عهده بگیرد، گردشگری است.

وی عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های ما مبارزه با اسلام ستیزی است که این مهم در صنعت گردشگری قابل تحقق است و با سفر گردشگران به کشور و استان‌ها و قرار گرفتن در معرض فرهنگ اسلامی، این توهم آنها از بین خواهد رفت.

طباطبایی ادامه داد: صنعت گردشگری یک صنعت پاک و کم آبخواه است و با توجه به اینکه در کشور به ویژه استان یزد، مشکل کم آبی و آلایندگی صنایع را داریم، صنعت گردشگری می تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: در بخش درآمدهای ارزی به عنوان یکی از دغدغه های اقتصادی کشور نیز بخش گردشگری می تواند با سفر توریست های خارجی این مهم را تا حدی پوشش دهد.

طباطبایی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در کشور ما بسیار ضعیف است، عنوان کرد: توسعه صنعت گردشگری می تواند با به کارگیری اقشار ضعیف در بخش های مختلف، به درآمدزا کردن اقشار کم درآمد و بیکار کمک کند ضمن اینکه گردشگری می تواند کسب و کارهای کوچک را فعال کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بخش گردشگری بعد از شیوع کرونا در سال ۹۸ افزایش یافت، افزود: دولت با فاصله زمانی دو سه ماهه به فکر حمایت از صنایع آسیب دیده از کرونا افتاد و همان تصمیم‌های دیرهنگام هم اجرا نشد و بانکها وقعی به بخشنامه های ستاد کرونا وقعی نگذاشتند و از دستورالعمل های این ستاد فقط بستن راه را اجرا کردند.

نماینده حوزه گردشگری در این دیدار ادامه داد: چند اتفاق اگر در یزد بیفتد، می تواند موتور محرکه گردشگری باشد که یکی از آنها منطقه ویژه گردشگری است که می توانیم به صورت پایلوت در بافت تاریخی شروع کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه ویژه به انواع گردشگری در شهر ما، گردشگری تاریخی و فرهنگی، ژئوتوریسم، سلامت و طبیعت گردی می تواند به این صنعت رونق دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *