چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

رشد ۲۴۰ درصدی ورود مسافران نوروزی به آستارا نسبت به سال پیش

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا از رشد ۲۴۰ درصدی ورود مسافران به این شهر نسبت به نوروز سال قبل خبر داد.وی عنوان کرد:تعداد مسافران نوروزی امسال به بیش از ۱ میلیون نفر رسید که در نوع خود بی سابقه است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،حسن کاظمی تشریح کرد: نزدیک به ۳۴۶ هزار نفر از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین در سال گذشته به شهرستان آستارا سفر کرده بودند که این آمار امسال به حدود یک میلیون نفر رسید.

وی با اشاره به اسکان ۸۲۴ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی افزود: این مسافران از مسیرهای مختلف وارد آستارا شدند و از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تجاری این شهرستان دیدن کردند که بیشترین رفت و آمد ثبت شده مربوط به مسیر ارتباطی آستارا-تالش بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا یادآور شد: مجموع ظرفیت‌ اقامتی این شهرستان شامل ۴۴ تاسیسات گردشگری از جمله هتل، هتل‌آپارتمان، و مسافرخانه با مجموع یک هزار و ۲۰۰ اتاق و چهار هزار و ۲۵۰ تخت گردشگری و ۱۰ هزار صندلی پذیرایی بود که امسال ۱۱ مدرسه با ۶۸ کلاس نیز از سوی آموزش پرورش برای بحث اسکان به این ظرفیت اضافه شد.

وی بیان کرد: بیشترین اقامت‌های ثبت شده در آستارا در این مدت شامل خانه‌مسافرها با ۵۵ درصد، هتل‌ها با ۱۸ درصد، مجتمع‌های گردشگری و سایر مرکزهای اقامتی مانند مدرسه‌ها و مهمان‌سراهای اداره‌های شهرستان ۱۴.۵ درصد بود.

کاظمی اضافه کرد: ییلاقات حیران، مناطق ساحلی، بازارچه ساحلی با حدود بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ باب مغازه و غرفه، مسیرهای کوهستانی لوندویل و آبشار بارزآو به عنوان یکی از زیباترین و مرتفع‌ترین آبشارهای ایران جزو اصلی‌ترین نقاطی بود که مسافران نوروزی در جریان سفر به شهرستان آستارا از آنها دیدن کردند.

وی اظهار کرد: چهار ایستگاه موقت فروش صنایع دستی نیز در این مدت از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا در نقاط مختلف شهرستان برپا شده بود که نیروهای مستقر در کنار عرضه محصولات سنتی بومی، نسبت به راهنمایی مسافران (در بحث مناطق گردشگری و اسکان) با پخش اقلامی مانند بروشور و نقشه‌ اقدام می‌کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا همچنین عنوان کرد: ۵۰ مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ۱۵۰ مورد بازرسی از سوی سایر دستگاه‌ها به منظور بررسی کم و کیف ارایه خدمات به مسافران نوروزی در شهرستان انجام شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا که از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تجاری گوناگونی برخوردار است، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *