ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

رشد ۴۸ درصدی درآمد صنعت گردشگری چین بعد از جشن سال نوی چینی

مقامات گردشگری چین اعلام کردند همزمان با سال نوی چینی میزان درآمد گردشگری این کشور حدود ۴۸ درصد درصد افزایش داشته است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، طبق آخرین آمار وزارت فرهنگ و گردشگری چین، بلندپروازی‌های قوی‌تر مردم برای سفر، عرضه فراوان محصولات به بازار و بهبود سیاست‌های سفر در طول جشنواره بهاره ۲۰۲۴ (جشن سال نوی چینی‌ها) به افزایش چشمگیر تعداد مسافران و درآمد مرتبط با گردشگری چین در طول تعطیلات جشنواره بهاره ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود منجر شده است. این وزارتخانه اعلام کرد که بازار گردشگری داخلی در طول هشت روز جشن شاهد ۴۷۴ میلیون بازدید داخلی بود که نسبت به سال قبل ۳۴.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ و دوران قبل از همه‌گیری کووید -۱۹ نیز ۱۹ درصد افزایش داشته است.

درآمد داخلی مرتبط با گردشگری چین در تعطیلات به حدود ۸۷.۹۵ میلیارد دلار رسید که رشد چشمگیر ۴۷.۳ درصدی را نسبت به سال قبل و رشد ۷.۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. بازار گردشگری ورودی و خروجی نیز در تعطیلات عملکرد خوبی داشته و وزارت فرهنگ و گردشگری از حدود ۳.۶ میلیون سفر خارجی در طول تعطیلات خبر داده است. در این دوره سرزمین اصلی چین حدود ۳.۲۳ میلیون بازدیدکننده از مقاصد خارجی داشته است.

رشد چشمگیر صنعت گردشگری چین در تعطیلات بهار

جذب میلیونی گردشگران به پکن به‌دنبال جشنواره فانوس

پکن پیش از آغاز سال نو نیز شاهد حجم بالایی از گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی بود که برای بازدید از بزرگ‌ترین نمایشگاه فانوس شهر به آن مراجعه کرده بودند. این نمایشگاه با نمایش بیش از هزار فانوس جشن از شهر فانوس چینی زیگونگ واقع در استان سیچوان چین، از زمان افتتاح در دوم فوریه موجب رونق تعداد بازدیدکنندگان ورودی به شهر شد. فانوس‌های نصب‌شده با طرح‌های ترکیبی از سنت‌های قدیمی و اشکال شیک مدرن و تکنولوژی به نمایشی غنی از چراغ‌ها و رنگ‌های چشم‌نواز در پکن منجر شد. این نمایشگاه که اولین در نوع خود است، تا سی‌ام جولای سال جاری بر پا خواهد بود و طی آن برگزارکنندگان ساختارهای فانوس را مطابق با جشنواره‌های مختلف آینده مانند روز زن، روز کودک و جشنواره قایق اژدها تغییر خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *