ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

رشد ۵۹ درصدی ورود مسافران به یزد نسبت به سال های اخیر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از رشد ۵۹ درصدی ورود مسافران به این استان نسبت به سال های پیش خبر داد و گفت: تاکنون قریب به ۱۱۱ هزار میهمان نوروزی در یزد اسکان یافته اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،«احمد آخوندی» ضمن اشاره به افزایش ۶ درصدی تردد ورودی‌های استان در روزهای پایانی سال جاری نسبت مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: تردد ورودی امسال از تاریخ ۲۴ اسفند ماه تا پایان روز ۲۸ اسفند ماه، تعداد ۲۲۶ هزار و ۲۲ دستگاه خودرو بوده که این آمار طی سال گذشته تعداد ۲۱۲ هزار و ۲۴۲ دستگاه خودرو ثبت شده است.

وی در عین حال از کاهش ۱۱ درصدی متوسط ساعت تردد در این بازه زمانی خبر داد و افزود: مجموع آمار ورودی از طریق قطار طی این چهار روز تعداد شش هزار و ۳۷۸ مسافر بوده که در مقایسه با تعداد چهار هزار و ۱۵ نفر سال گذشته، رشد ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به آمار ورودی مسافران نوروزی یزد از طریق پرواز، از کاهش شش درصدی آمار مذکور طی این مدت خبر داد و گفت: طی روزهای ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه سه هزار و ۷۶۴ نفر از طریق فرودگاه شهید صدوقی یزد وارد استان شدند که آمار پارسال سه هزار و ۹۸۴ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ستاد نوروزی سال گذشته از تاریخ ۲۶ اسفند کار آمار گیری و اسکان مسافران نوروزی را انجام داده است مقایسه از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ پارسال با امسال است که حکایت از کاهش ۱۴ درصدی اسکان دارد.

وی در این باره عنوان کرد: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند تا پایان ۲۸ اسفند امسال تعداد ۱۱۰ هزار و ۹۵۶ نفر بوده است.

اخوندی به افزایش ۲۱ درصدی آمار بازدید از بناهای شاخص استان شامل باغ جهانی دولت آباد، آتشکده زرتشتیان، مدرسه ضیاییه، خانه لاریها و موزه آب اشاره و تصریح کرد: از تاریخ ۲۴ اسفند لغایت پایان ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تعداد ۳۱ هزار و ۲۴۵ نفر از این بناها بازدید کردند که این رقم برای سال گذشته تعداد ۲۵ هزار و ۷۸۱ نفر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *