د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

رونق گردشگری در روستاها می‌تواند در اقتصاد کشور نقش آفرین باشد

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور طی ملاقات با دهیاران اعلام کرد:ما در کشور روستاهای زیادی با توان جذب گردشگر داریم که می‌توانند برای اقتصاد روستاها و کشور نقش آفرین باشد.وی در ادامه بر ضرورت سرمایه گذاری بر صنعت گردشگری روستاهای کشور تاکید کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،علی اصغر بهنام نیا روز سه‌شنبه در همایش دهیاران استان اصفهان افزود :طرح توانمندسازی و کارآفرینی در روستاها موسوم به ” تکام” ، ۱۶ نظام را مطرح کرده است که باید در روستاهای کشور پیاده و اجرا شود.

وی ادامه داد: یکی از ۱۶ نظام مطرح شده در طرح توانمندسازی و کارآفرینی روستاها، نظام توسعه گردشگری روستایی است و بر این مبنا می‌توان از ظرفیت گردشگری روستا تولید ثروت کرد.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: چالش نبودن جاذبه گردشگری در برخی روستا ها را می توان با شناخت انواع گردشگری‌ مرتفع کرد وامروز در جهان گردشگری زبان داریم و مردم در دنیا مردم علاقه‌مند هستند زبان و گویش‌های مختلف را بیاموزند و برای این امر هزینه پرداخت کنند، به دنبال توسعه این نوع گردشگری در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: به کمک حوزه گردشگری چندین برابر نفت می توانیم درآمد داشته باشیم و هدف از نظام گردشگری در طرح توانمندسازی و کارآفرینی در روستاها موسوم به تکام، تولید ثروت برای روستا و روستاییان است.

بهنام نیا یادآوری کرد که در طرح تکام در حوزه گردشگری پنج محور توسعه پیش بینی شده است که باید در روستا اجرایی شود و استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران بر اساس تحقق این محورها سنجش می‌شوند.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور افزود: تفاهم نامه‌ خوبی میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با وزارت میراث فرهنگی منعقد شده که بسیار دقیق، عمیق و ظریف است و می‌تواند تحول آفرین در زمینه گردشگری روستایی باشد.

وی گفت:منابع مالی این تفاهم نامه‌ نیز از منابعی که در اختیار وزارت میراث فرهنگی است با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تأمین خواهد شد.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور تاکید کرد : نخستین محور این طرح ، آموزش گردشگری است و طبق این طرح باید ماهانه ۱۰۰ نفر در حوزه گردشگری توسط استادان این حوزه آموزش ببینند و برای این منظور دهداران در کارگاه های پنج ساعته به صورت عملی آموزش می‌بینند که این آموزش‌ها می تواند مقدمه‌ای برای ورود به کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای گردشگری نیز تلقی شود .

وی یادآور شد: این کارگاه می‌تواند مقدمه‌ای برای تشکیل شرکت گردشگری باشد و برای شرکت کنندگان گواهینامه نیز صادر خواهد می شود.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور متذکر شد:پیشرفت دنیای امروز مرهون شاه کلید شناسایی چالش‌ها و تبدیل‌ آنها به قدرت و ثروت است و امروز باید از چالش گردشگری در روستا ثروت سازی کرد.

همایش دهیاران استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در تالار شهید حججی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *