د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳
پرتغال

رونق گردشگری در پرتغال

تعداد گردشگران ورودی به کشور پرتغال به طور چشمگیری افازیش پیدا کرده است .

به گزارش توریسم اینترنشنال،هانی فیصلی اظهار کرد: در اقتصاد روز جهان جذب گردشگر و درآمدزایی از طریق آن به یکی از سه صنعت مهم جهان تبدیل شده است. در برخی از کشورهای جهان سوم، تقویت شاخص‌های اقتصاد از طریق توسعه صنعت گردشگری به سرعت در حال روی دادن است که این امر سبب جهش در این کشورها در حال توسعه شده است.

وی ادامه داد: در سالیان اخیر و پیش از همه گیری کرونا، با لغو ضرورت دریافت روادید در منطقه آزاد اروند برای اتباع خارجی، حجم قابل توجهی از گردشگران عراقی به این منطقه و از طریق آن به دیگر نقاط کشور وارد شده و ارزآوری مناسبی نیز از این طریق صورت گرفت اما متاسفانه در مبادی ورودی مرز شلمچه وجهی بابت بیمه به صورت اجباری از گردشگرات عراقی دریافت می‌شد که این روند سبب معضلاتی در جذب گردشگران شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر توضیح داد: با پیگیری «فاضل شنیور»، عضو هیئت نمایندگان و نماینده اتاق خرمشهر در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، این امر به صورت جدی پیگیری شد.

فیصلی عنوان کرد: نماینده اتاق بازرگانی خرمشهر تاکید داشت از آنجائیکه خدمات قابل ذکری در ازای این وجوه بیمه به اتباع خارجی ارائه نمی‌شد، نارضایتی مقامات و شهروندان عراقی را در پی داشته که بنا بر اخبار غیر رسمی برخی از مقامات دولت عراق در نظر داشتند که وجوهی به صورت ارزی (دلار) از گردشگران و زائران ایرانی دریافت شود.

وی تاکید کرد: با رایزنی عضو هیئت نمایندگان اتاق خرمشهر و همکاری معاون دادستان شهرستان خرمشهر، دستور توقف روند دریافت وجوه بیمه اجباری از گردشگران عراقی در شلمچه صادر شد تا ضمن تقویت قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جذب گردشگران عراقی، از خروج ارز از کشور به عنوان وجوه بیمه جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

مرگ گردشگر هندی دلیل استعفای وزیر بهداشت پرتغال

اوج گیری تلفات ناشی از گرمای بی سابقه در اسپانیا و پرتغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *