پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳
سنگاپور

رکورد سومین کشور برتر در صنعت گردشگری آسیا

کشور سنگاپور توانست رکود جذب گردشگر را به عنوان سومین کشور برتر گردشگری در آسیا از آن خود کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،تعداد گردشگران ورودی به کشور سنگاپور برای هشتمین ماه متوالی روند صعودی خود را حفظ کرده و مطابق آمار اعلامی تعداد گردشگران خارجی به این کشور در ماه سپتامبر به ۷۵۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

بر اساس آخرین اعلام هیئت گردشگری سنگاپور(STS)، تعداد گردشگران بین‌المللی در ماه سپتامبر سال جاری با ثبت بیشترین آمار، رکورد تعداد گردشگران ورودی به این کشور را در بازه زمانی یک ماهه از زمان همه‌گیری ویروس کرونا را ثبت کرد.

تعداد بازدیدکنندگان ثبت شده در ماه سپتامبر برابر با ۷۵۲ هزار و ۳۰۵ بازدیدکننده بود که این رقم در مقایسه با ۷۲۸ هزار و ۷۴۴ بازدیدکننده که در ماه گذشته یعنی ماه اوت از این کشور بازدید کردند، توانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند. هرچند که این تعداد از گردشگران در ماه سپتامبر تفاوت زیادی با آمار موجود در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ که برابر با ۱.۵ میلیون گردشگر بود، دارد.

در این میان کشور اندونزی برای ششمین ماه متوالی به عنوان بالاترین منبع ورودی گردشگران به کشور سنگاپور ثبت شده است. این کشور در ماه سپتامبر تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۳۳ گردشگر را به سنگاپور فرستاده است، در حالی که در ماه قبل ۱۰۸ هزار و ۲۵۲ اتباع این کشور از سنگاپور دیدن کردند.

کشور هند نیز همچنان برای ششمین ماه متوالی در زمانه زمانی مذکور با ارسال ۸۳ هزار و ۲۶۵ بازدیدکننده به سنگاپور، دومین منبع فرستنده گردشگر به کشور سنگاپور تلقی می‌شود. در ماه آگوست نیز ۷۶ هزار ۲۴۹ نفر هندی نیز از سنگاپور دیدن کردند.

همچنین کشور مالزی با ارسال ۷۹ هزار و ۶۹۲ مسافر به مقصد سنگاپور در رده سوم برترین کشور گردشگرفرست به سنگاپور قرار گرفته است.

استرالیا نیز با ارسال ۷۹ هزار و ۱۵۰ بازدیدکننده از ۵۶ هزار و ۹۱۷ نفر در ماه آگوست، چهارمین منبع بزرگ گردشگران در ماه سپتامبر به سنگاپور بود.

همچنین چین که به عنوان بزرگ‌ترین بازار ورودی سنگاپور از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ بود، در ماه سپتامبر روند صعودی جذب گردشگران را پشت سر گذاشت و تنها ۱۳ هزار و ۶۰۱ بازدیدکننده داشت. این رقم نسبت به ۱۴ هزار و ۷۳۵ بازدیدکننده آگوست کاهش یافته و به‌ طور قابل‌ توجهی کمتر از ۲۴۸ هزار و ۵۶۸ بازدیدکننده در ماه مشابه سال ۲۰۱۹ است.

حسب آمار موجود، کشور سنگاپور در سال جاری تا کنون توانسته تعداد ۳.۷ میلیون گردشگر خارجی را به ثبت برساند، در حالی که مطابق اعلام هیئت گردشگری این کشور، پیش‌بینی شده بود که تعداد ۴ تا ۶ میلیون بازدیدکننده خارجی تا ماه جولای سال جاری به این کشور سفر کنند.

از تعداد ۳.۷ میلیون گردشگر خارجی به این کشور، تعداد ۲.۲ میلیون نیز در سه ماهه سوم سال جاری وارد این کشور شده‌اند و در سه ماهه دوم سال نیز این کشور میزبان ۱.۳ میلیون گردشگر خارجی بود، در حالی که در سه ماه اول نیز به توجه به استمرار و تداوم محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا تنها ۲۴۶ هزار و ۱۴۵ نفر گردشگر خارجی به ثبت رسید.

گفتنی است گردشگری در این کشور یک صنعت بزرگ و کمک‌کننده به اقتصاد سنگاپور است. طبق آمار اعلامی از هیئت گردشگری سنگاپور، این کشور قبل از همه‌گیری ویروس کرونا و به صورت مشخص در سال ۲۰۱۹ با دریافت ۲۷.۱ میلیارد دلار استرالیا تقریباً ۱۹.۱ میلیون بازدیدکننده داشته است که بیش از ۵ برابر کل جمعیت سنگاپور است.

گزارش رقابت‌پذیری سفر و جهانگردی در سال ۲۰۱۷، سنگاپور را از بین ۱۳۶ کشور در جایگاه سیزدهم قرار داده‌ است که تنها پس از ژاپن (رتبه ۴) و هنگ‌کنگ (رتبه ۱۱) سومین کشور برتر در زمینه گردشگری در آسیا است.

بیشتر بخوانید:

تنها خطوط هوایی که فاصله صندلی ها استاندارد است

برترین شهرهای آسیا در سال ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *