ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

زیرساخت های محور باشماق مریوان باید تا اربعین تعمیر شوند

نماینده وزیر گردشگری و میراث فرهنگی گفت:به منظور راحتی زائران باید تا اربعین حسینی زیرساخت های محور های مواصلاتی به عراق،از جمله محور باشماق مریوان را بازسازی کنیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال،جبار گوهری در سفر به استان کردستان و بازدید از تاسیسات گردشگری و پایانه مرزی باشماق مریوان که با همراهی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان انجام شد، گفت: اقدامات زیرساختی و اصلاحی خوبی در مسیرها و محورهای منتهی به مریوان و پایانه مرزی باشماق برای اسکان، خدمات‌دهی و تردد زائرین اربعین حسینی(ع) صورت گرفته است.

مشاور معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌ها سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه شرایط این مرز بین‌المللی برای پذیرش کاروان زائران کربلا مناسب است، اظهار کرد: کردستان در سال گذشته و برای اولین بار، تجربه خدمات‌دهی به زوار اربعین حسینی را با موفقیت و با کمترین مشکل پشت سر گذاشت و انتظار می‌رود امسال نیز در میزبانی مناسب از این مهمانان ویژه سنگ تمام بگذارند.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان گردشگری و وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد در کردستان امیدواریم شاهد رونق بیشتری در حوزه‌های مختلف از‌ جمله گردشگری مذهبی در این منطقه باشیم.

گفتنی است؛ نماینده وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و مشاور معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌ها در جریان سفر یک‌روزه خود به استان کردستان، از پروژه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان مریوان از جمله ساختمان چند منظوره راهیان نور واقع در یادمان دریاچه زریوار مریوان، محوطه تاریخی قله ایمام و سایت تاریخی مسجد سرخ بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *