س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

ساخت شهر سلامت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

یک مقام استانداری استان فارس از در دستورکار قرار گرفتن ایده ایجاد شهر دانشگاهی و شهر سلامت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ محمد فرخ‌‌زاده، معاون امور گردشگری و زیارت استانداری فارس امروز، ۲۲ فروردین در حاشیه بازدید از مرکز سلامت مغز دانا، با اشاره به لزوم توجه به حوز‌ه‌های مختلف گردشگری سلامت، گفت: با نگاه به آینده لازم است به توسعه بخش سلول‌های بنیادی، نانو و هایتک توجه ویژه شود و با همین رویکرد ایده ایجاد شهر دانشگاهی و شهر سلامت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تقویت مراکز فناور چون مرکز سلامت مغز دانا در حوزه معاونت درمان، تأکید کرد: لازم است نسبت به معرفی چنین ظرفیت‌هایی به سایر ارگان‌ها و مجموعه‌های اداری و حتی آموزش و پرورش اهتمام جدی شود تا عموم مردم نسبت به خدمات ذهن آگاهی و ذهن آرامی، شاخص‌های شناختی و مدیریت کنش‌های رفتاری آگاه شوند و بتوانند از خدمات چنین مراکزی بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، این مرکز سلامت‌محور به همت جمعی از متخصصین، اعضای هیئت علمی دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه انجمن علوم اعصاب ایران شاخه فارس و پژوهشگران علوم اعصاب از اسفند‌ماه سال ۹۶ شروع به کار کرده است. این مرکز با اخذ مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور و زیر نظر مرکز رشد فناوری‌های زیستی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران شاخه فارس و آزمایشگاه علوم اعصاب دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی، به ارائه خدمات سلامت‌محور در حوزه مغز و شناخت و امر آموزش و پژوهش در بستری دانش‌محور می‌پردازد.

 

پایان خب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *