ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

ساخت نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان

نازک ترین ساعت مکانیکی جهان octo finissimo ultra نام دارد. این ساعت تنها ۱.۸۰ میلی‌متر ضخامت دارد و به سبک ایتالیایی طراحی شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ بولگاری دهمین سالگرد مجموعه octo را با یک رکورد جهانی خارق العاده یعنی نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان جشن می‌گیرد. این ساعت که octo finissimo ultra نام دارد تنها ۱.۸۰ میلی‌متر ضخامت دارد و به سبک ایتالیایی طراحی شده است.

ساعت

ساعت octo finissimo ultra صنعت ساعت را به عصر جدیدی سوق می‌دهد. بولگاری ده نمونه از این ساعت تولید می‌کند که به لطف فناوری بلاک چین و NFT اصالت و منحصر به فرد بودن این ساعت تضمین می‌شود. چندین سال تحقیق و توسعه برای چندین تیم فنی لازم بود تا این ساعت به این درجه از نازکی دست پیدا کنند. این ساعت به نازکی یک سکه است و تمام نمونه‌های این  ساعت ظرافت طراحی خود را حفظ کرده اند. مدیر اجرایی تولید محصول بولگاری می‌گوید که برای دستیابی به این درجه از نازکی طیف وسیعی از مهارت‌ها را به کار برده و به محدودیت‌های جدیدی برخورد کرده اند.

 

بیشتر بخوانید: 

ساخت دقیق ترین ساعت اتمی جهان

 

طراحان این ساعت برای نازک کردن آن تا این حد، مجبور شدند به جای نصب تک تک قطعات مکانیکی، تمام ۱۷۰ جزء Octo Finissimo Ultra را در قاب ساعت ادغام کنند. برای این که نازکی این ساعت باعث نشود تا مثل یک کارت اعتباری خم شود، بولگاری قاب ۴۰ میلی متری این ساعت را از تیتانیوم سندبلاست و قسمت پشتی آن را از کاربید تنگستن ساخته است؛ کاربید تنگستن ماده‌ای است که برای ساخت مته‌های صنعتی استفاده می‌شود. این ساعت برخلاف تاج سنتی‌ که به‌صورت عمود بر کناره‌ی ساعت‌ها نصب می‌شود، دارای یک فنر برای تقویت حرکات مکانیکی با دو چرخ شست بسیار نازک در دوطرف می‌باشد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *