ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

ساخت ۴ شهر جدید در بوشهر به منظور تقویت اقتصاد دریا محور

استاندار بوشهر اعلام کرد:قرار است طی یک پروژه ۴ شهر جدید در استان به منظور تقویت اقتصاد دریایی ساخته شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان بوشهر با بیان اینکه شرایط استان در طرح نهضت ملی مسکن در کشور مطلوب است اظهار داشت: باید با تسریع در اجرا این طرح‌ها جایگاه استان بوشهر در تحقق تعهدات ساخت مسکن ارتقا یابد.

وی توجه به افزایش متقاضیان موثر در طرح نهضت ملی مسکن را مورد تأکید قرار داد و گفت: اراضی مورد نظر برای ساخت مسکن در بخش‌های مختلف استان بوشهر ارائه و در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شود.

استاندار بوشهر تشکیل کارگروه پیگیری اراضی مردم در محدوده شهری برای ساخت مسکن را مورد تأکید قرار داد و افزود: سهمیه ساخت مسکن محرومان با جدیت پیگیری شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از یک‌هزار و ۷۴۰ واجد مسکونی ویژه محرومان ساخته شد خاطر نشان کرد: سهمیه ساخت مسکن محرومان در استان بوشهر ۳ هزار و ۳۸۰ واحد تعیین شده است که باید در اجرایی شدن این طرح‌ها تسریع شود.

وی باتأکید بر کاهش هزینه صدور پروانه ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن افزود: ضمن فراهم شدن تسهیلات لازم در صدور پروانه ساختمانی، شهرداران استان بوشهر هزینه صدور پروانه ساختمانی در این طرح‌ها به ویژه بافت‌های فرسوده و خودمالکی کاهش دهند.

استاندار بوشهر با قدردانی از همکاری بانک‌های عامل در فراهم کردن تسهیلات و منابع اعتباری در ساخت مسکن افزود: بانک‌ها باید زمینه افزایش قراردادها در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن فراهم کنند.

محمدی‌زاده طراحی ۴ شهر جدید در استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ایجاد ۲ شهر جدید در مناطق شرقی و غربی استان و ۲ شهر مولد کشاورزی با رویکرد اقتصاد دریا محور در نقاط ساحلی استان بوشهر طراحی شود.

وی ساخت خوابگاه دانشجویان را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: خوابگاه دانشجویان متاهل در دانشگاه‌های استان بوشهر به‌صورت آپارتمانی امسال اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *