ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

سازمان مدیریت منابع آب مجوز اجرای پروژه های گردشگری در مناطق ساحلی کشور را صادر کرد

سازمان مدیریت منابع آب ایران در قراردادی به وزارت گردشگری، اجازه اجرای پروژه های گردشگری در مناطق ساحلی کشور را صادر کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران، محمد جوانبخت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشستی که امروز ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ به منظور عقد تفاهم‌نامه بین شرکت‌های مدیریت آب و توسعه گردشگری ایران در محل این شرکت برگزار شد، گفت: بخش آب کشور دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری است و می‌توان با استفاده از این ظرفیت، ارزش افزوده و اشتغالزایی را افزایش داد.

وی اضافه کرد: شرکت مدیریت منابع آب ایران با هدف توسعه گردشگری در تأسیسات و پیکره‌های آبی، دستورالعمل طرح گردشگری طرح‌های آبی را تدوین کرده است که بر اساس آن، می‌توان با اجاره اراضی پیرامون دریاچه‌ها و سدها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را ایجاد کرد.

علی همتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران نیز در این نشست گفت: شرکت توسعه گردشگری ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های گردشگری در کشور، آماده همکاری با شرکت مدیریت منابع آب ایران در زمینه توسعه طرح‌های گردشگری در تأسیسات و پیکره‌های آبی است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توسعه با بهره‌گیری از تجربه و دانش فنی خود، می‌تواند در مطالعه، پتانسیل‌یابی، تأمین منابع مالی و اجرای پروژه‌های گردشگری در بخش آب کشور نقش مؤثری ایفا کند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اظهار کرد: این شرکت جهت توسعه گردشگری ایران از ظرفیت‌های وزارت نیرو و مناطق بکر آبی که در اختیار این وزارتخانه است استقبال می‌کند.

در این نشست مقرر شد که توسعه همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت، توانمندی و تجارب طرفین و همچنین مشارکت در توسعه سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های گردشگری در تأسیسات و پیکره‌های آبی انجام شود.

مطالعه، پتانسیل‌یابی، تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری در بخش آب کشور و اجرای پروژه‌های گردشگری، همکاری در ایجاد بانک اطلاعاتی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود گردشگری در تأسیسات و پیکره‌های آبی کشور و ارائه طرح‌های اجرایی به‌منظور بهره‌برداری بهینه از اراضی مجاور دریاچه‌های سدها و محوطه پیرامونی تأسیسات و پیکره‌های آبی جزء اهداف این تفاهم‌نامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *