ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

سازمان ملل می گوید زندگی نیمی از افرادِ کره زمین در خطر جدی است

سازمان ملل در مورد به خطر افتادن زندگی نیمی از انسان های روی کره زمین به خاطر تغییرات آب و هوایی هشدار جدی داده است و عنوان کرده که پیامدهای اقدامات نادرست کنونی، بشریت و کره زمین را به خطر می اندازد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سازمان ملل هشدار داده است که نیمی از جمعیت انسان های کره زمین در حال حاضر به دلیل خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی در مناطق خطرناکی از کره زمین زندگی می کنند.

در همین راستای گروهی از دانشمندان تغییرات اقلیمی سازمان ملل عنوان کرده اند که سرمایه گذاری های انجام گرفته برای احیای اکوسیستم های تخریب شده باید به طور موثر و عادلانه در تمام جهان استفاده شود و روند این سرمایه گذاری ها هم باید شدت بگیرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در این گزارش گفت: نزدیک به نیمی از بشریت اکنون در منطقه خطرناک زندگی می کنند و طی دو دهه آینده خطرات متعدد اقلیمی بیشتری گریبانگیر زندگی مردم می شود.

گفته شده که تنها راهکار موجود برای مقابله با این مشکل کاهش ۴۵ درصدی دمای هوا تا سال ۲۰۳۰ است .

بر اساس یافته های به دست آمده، افزایش امواج گرما، خشکسالی و سیل در حال حاضر از آستانه تحمل گیاهان و حیوانات فراتر رفته و باعث مرگ و میر دسته جمعی گونه های مختلفی مانند درختان و حیوانات شده است.موضوعی که وجود دارد این است که این تغییرات آّب و هوایی کاملا به صورت همزمان اتفاق می افتند.

دانشمندان می گویند تغییرات آب و هوایی با روندهای جهانی مانند استفاده ناپایدار از منابع طبیعی، شهرنشینی رو به رشد، نابرابری های اجتماعی، حوادث طبیعی و غیرطبیعی و خسارات ناشی از رویدادهایی همچون همه گیر COVID-19 در تعامل است و در عین حال آینده زندگی بشریت بر روی کره زمین را به خطر می اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *