ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

ساماندهی آرامگاه حیقوق نبی و رضی الدین آرتیمانی در تویسرکان

ساماندهی پروژه مربوط به آرامگاه حیقوق نبی و رضی الدین آرتیمانی در تویسرکان به منظور افزایش جذب گردشگران در این منطقه از سر گرفته می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سرپرست فرمانداری تویسرکان گفت: توسعه مجموعه حیقوق نبی(ع) و تکمیل مجموعه گردشگری نورالشهدا و رضی‌الدین آرتیمانی چشم‌انداز خوبی برای توسعه شهر و افزایش سطح رفاه مردم خواهد داشت.

حسین افشاری، سرپرست فرمانداری تویسرکان روز گذشته ۶ اسفندماه در بازدید از پروژه در حال احداث پروژه تفریحی گردشگری در جوار آرامگاه میر رضی‌الدین آرتیمانی تا تپه ‌نورالشهدا، اظهار کرد: این منطقه برای تویسرکان به لحاظ گردشگری می‌تواند یک برند باشد.

وی با اعلام اینکه در فاز اول این پروژه به مساحت ۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع دریاچه، پیاده‌راه و فضای سبز ایجاد می‌شود، افزود: دو فاز دیگر در این پروژه تعریف شده که جای تقدیر و تشکر از شهرداری و شورا دارد که با برنامه‌ریزی وارد اجرای این پروژه شدند.

افشاری با اشاره به اینکه تا هفته دولت سال آینده فاز اول به اتمام می‌رسد، گفت: برای مردم تویسرکان ایجاد این پارک برای اوقات فراغت خانواده‌ها ضروری است.

وی بیان کرد: این مکان می‌تواند زمینه را ایجاد کند که مردم استان و دیگر استان‌ها با توجه به جاذبه‌های بکر طبیعی در این مکان حضور پیدا کنند از این رو توسعه تویسرکان در محور گردشگری با این کارهای اساسی که در دست اقدام دارد، تسریع پیدا می‌کند.

سرپرست فرمانداری تویسرکان با تصریح اینکه ساماندهی آرامگاه حیقوق نبی(ع) هم جز دستور کار قرار دارد، گفت: تأمین اعتبار این پروژه از محل سفر ریاست جمهوری است که با هماهنگی میراث فرهنگی و حمایت استاندار انجام خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: توسعه مجموعه حیقوق نبی(ع) و تکمیل مجموعه گردشگری نورالشهدا و رضی‌الدین آرتیمانی چشم‌انداز خوبی برای توسعه شهر و افزایش سطح رفاه مردم خواهد داشت.

در ادامه محمد حسین‌پور شهردار تویسرکان در این بازدید اظهار کرد: فاز اول ساماندهی اطراف مجموعه میر رضی‌الدین آرتیمانی که یکی از افتخارات و شناسنامه شهرستان است آغاز شد که وسعت این دریاچه حدود ۵ هزار متر مربع و اعتبار این فاز ۳ میلیارد تومان برآورد اولیه، در اعتبارات سال بعد دیده شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده در شهریورماه سال آینده فاز اول تکمیل شود، گفت: سعی می‌کنیم پروژه حتی یک روز هم تعطیل نشود تا به قولی که به شورا و مردم داده‌ایم عمل کنیم.

حسین‌پور با بیان اینکه در مجموع پروژه شامل ۳ فاز با سه دریاچه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: با توجه به اختلاف ارتفاعی که وجود دارد دریاچه‌ها به هم وصل و در ادامه به پیاده راه تپه نورالشهدا که به نام شهید خیامیان مزین شده متصل می‌شود و به عنوان یک مجموعه دیده می‌شود تا مجموعه بکر گردشگری جهت استفاده بهینه شهروندان و مسافران در شهرستان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *