پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی برای ۶ طرح گردشگری در ایلام

نزدیک به ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه برای شش طرح گردشگری و بوم گردی در ایران در نظر گرفته شده است که این میزان سرمایه گذاری به همراه طرح های درنظر گرفته شده، می تواند برای ۵۴ نفر نیز اشتغال زایی کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از موافقت با ۶ طرح گردشگری و بوم‌گردی در کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان خبر داد.

عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: کمینه فنی سرمایه‌گذاری با حضور اعضای کمیته در محل سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: در این جلسه با تقاضای ایجاد ۶ طرح گردشگری و بوم‌گردی با توجه به نیاز استان و دارا بودن پتانسیل مناطق مورد نظر برای اجرای این طرح‌ها شامل احداث یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی و یک واحد سفره‌خانه سنتی و ۴ مجتمع گردشگری در شهرستان‌های ایلام، سیروان، دره‌شهر، ایوان با میزان سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۵۴ نفر موافقت شده است.

شنبه‌زاده گفت: «با توجه به رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در توسعه پایدار گردشگری، راه‌اندازی تأسیسات گردشگری با هدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده، ایجاد چنین طرح‌هایی در مناطق با پتانسیل بالا در اولویت قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *