ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

سفر نخستین زن رنگین پوست به قطب جنوب

زن هندی ۳۲ ساله ای به عنوان اولین زن رنگین پوست در جهان به تنهایی به قطب جنوب سفر کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، یک زن سیک هندی متولد بریتانیا، با تبدیل شدن به اولین زن غیرسفیدپوست که یک سفر انفرادی به قطب جنوب را تکمیل کرد، تاریخ ساز شد.

کاپیتان هارپریت چاندی، ۳۲ ساله، از دربی، در چهلمین روز از سفر بدون کمک ۷۰۰ مایلی خود در بیابان قطب جنوب با دمای منفی ۵۰ درجه سانتیگراد و سرعت باد تا ۶۰ مایل در ساعت، به قطب جنوب رسید.

چاندی، فیزیوتراپیست ارتش بریتانیا که خود را “Polar Preet” برای راهپیمایی می نامد، پس از ورود در یک وبلاگ صوتی گفت: “من به قطب جنوب رفتم که در آن برف بارید. واقعاً واقعاً اینجا هستم. این بار اینجا بود. همیشه خیلی بیشتر از من. “من می‌خواهم آنها را تشویق کنم که خودشان را تحت فشار بگذارند و بدون اینکه برچسب شورش زده شوند، خودشان را باور کنند. بارها به من “نه” گفته‌اند و فقط به من گفته‌اند که کار عادی را انجام دهم. من نمی‌خواهم. فقط سقف شیشه ای را بشکن، می خواهم آن را به میلیون ها تکه تکه کنم.”

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، به او تبریک گفت و گفت: “سفارشی برای تاریخ سازی یک الهام بخش و یک دستاورد فوق العاده برای همه ما است”.

چندی در ۱۹ سالگی به نیروهای ذخیره ارتش پیوست و حدود ۶ سال پیش به ارتش عادی پیوست، در حالی که هرگز در زندگی خود اردو نگذاشته بود.

او بدون هیچ منبعی در یک آتشدان و یک سورتمه کوچک اسکاندیناویایی که ۸۷ کیلوگرم غذای خشک شده یخ زده را حمل می کرد، سفر کرد.

او هر روز تا ۱۱ ساعت در روز اسکی می‌کرد، موادی شبیه فرش زیر اسکی‌هایش می‌پوشید تا برف را بگیرد، و هر شب چادری می‌زد، برف‌ها را برای نوشیدن آب می‌کرد و غذاهایی مانند رشته گوشت خوک می‌پخت. او گاهی اوقات روی زمین یخی می افتاد. بعضی روزها “سفید” بود و روزها کسی را نمی دید.

موسیقی Bhangra از افرادی مانند Diljit Dosanjh و Jay Sean، همراه با کتاب های صوتی، باعث شده است که او به ۴۵ یادداشت صوتی که دوستانش در تلفن او ضبط کرده اند گوش دهد و در مورد عروسی آینده خود با دیوید شریک زندگی خود خیال پردازی کند.

او اغلب زندگی خود را در پست های وبلاگ خود منعکس می کرد. او گفت: “کسانی که ما را عقب می اندازند اغلب نزدیک ترین افراد به ما هستند. اغلب از من به عنوان یک شورشی یاد می شود زیرا کارهایی خارج از هنجار انجام می دهم و محدودیت هایم را پشت سر می گذارم.”

او گفت که گوش دادن به Bhangra “من را مجبور کرد به ریشه های پنجابی خود و هر چیزی که در مورد آنها دوست دارم فکر کنم.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *