ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

سفر ۵۸ هزار گردشگر به یزد در طول تعطیلات عید فطر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد اعلام کرد:در طول تعطیلات عید فطر بیش از ۵۸ هزار گردشگر در مراکز اقامتی استان اقامت کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مجموع تردد ورودی در این بازه زمانی، به استان ۲۵۰ هزار و ۷۸۷ دستگاه خودرو بوده و از طریق پرواز چهار هزار و ۴۷۱ نفر و از طریق قطار ۶ هزار و۴۱۷ نفر اعلام و اظهار کرد: ۱۱ جشنواره فطرانه در نقاط مختلف استان باهدف معرفی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناساندن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی روستاها و شهرستان‌ها برگزار شد.

آخوندی در ادامه از برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران چینی در استان خبرداد و گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هسته گردشگری تورآور چین برای حضور گردشگران در این استان برنامه‌ریزی کردند.

آخوندی ادامه داد: امیدوار هستیم با تداوم این روند، شاهد حضور گردشگران خارجی در کشور و خصوصاً در استان یزد باشیم.

وی بابیان اینکه یزد بازار و مقصد کشور چین است تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران چینی یکی از اقداماتی است که می‌تواند در رونق گردشگری استان بسیار مؤثر باشد.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح است و استقبال گردشگران خارجی یزد تا پنج برابر افزایش داشته، همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

تعداد هتل ها ، مهمان پذیرها و اقامتگاه های بوم گردی سنتی استان به ترتیب ۵۸، ۱۶، ۴۳ و ۱۶۰ باب اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *